Ootmarsum

19 september 2022 - Ootmarsum, Nederland

Ootmarsum 18-09-2022

We krijgen heel wat buien voor de kiezen als we van de camping af rijden en naar de volgende camping gaan. We hadden gebeld naar een camping voorbij Hamburg of ze een plekje hadden maar na een broodje had Koos er nog zin in en zijn doorgereden naar Nederland. We hadden een camping gezocht niet ver van de grens en kwamen op Ootmarsum uit, om half 7 staan we op de plek en het regent, bah. De vooruitzichten zien er wel weer beter uit dus gaan er nog een paar dagen van genieten. We staan op een boerderijcamping en deze boer houdt geiten. Ook is er een paard, een koe en er lopen kippen rond met kuikens.

DSC08366

Ootmarsum 19-09-2022

Het is wat wisselvallig weer en als het droog is pakken we de fiets naar Ootmarsum, we redden het nét niet om helemaal droog over te komen maar doorweekt zijn we nou ook weer niet. We vinden een overdekt stukje waar we de fietsen kunnen stallen en de bui kunnen afwachten want het gaat flink te keer; onweer hagel en windstoten. Als het droog is lopen we het oude gedeelte, Ootmarsum is een echt kunstenaarsdorp, veel kunst op straat en evenveel ateliers. Er valt heel wat te zien en zou op het verlanglijstje gezet kunnen worden😀 Uit de kerk klinkt orgelmuziek en nodigt uit om er naar te luisteren. Ik kan hier slecht tegen, ben katholiek en al sinds mijn jeugd niet meer praktiserend maar een kerkorgel of klokgelui daar kan ik niet tegen, gek genoeg wordt ik er emotioneel van maar goed...de een heeft dit en de ander dat en ben vast niet de enige.😉 We proeven een lokaal gebrouwen biertje, Othmar bier in Grand Café de Wal en die smaakt prima dus nummer 2 gaat er ook wel in. Een portie bitterballen maakt het compleet. Morgen wordt het goed weer en zal het wel een fietstochtje worden.

DSC08354

1. Jacqueline Bellis:
    21 september 2022
    Mooi plaatsje Ootmarsum wonen heel veel crea bea's👍
  2. Christiene:
    21 september 2022