Melbourne

15 november 2016 - Melbourne, Australië

Om kwart voor tien rijden we onze laatste camping af die we met de camper hebben aan gedaan. Het camperen zit er op :(  In 31 dagen van Cairns naar Melbourne met de nodige stops en leuke dingen doen. We begonnen in het tropische noorden en via het midden waar de temperaturen sub tropisch waren naar het zuiden waar het kouder is. In Victoria was het weer wat minder en de laatste paar dagen echt wisselvallig. De camper is ons goed bevallen. Omdat je veel buiten bent maakt de ruimte binnen niet zoveel uit maar de laatste dagen zaten we 's avonds meer binnen en dan wordt het wat krapjes. Wat we zeker gaan missen is onze navigator, niet alleen hoe hij ons de weg wees maar hij was soms echt niet te volgen door zijn uitspraak en heeft hij ons zo af en toe meer laten zien dan we hadden gewild. Maar achteraf kwamen we telkens weer waar we wilden zijn door de wegenkaart die in de camper lag. We hebben 1x een garage gezien omdat we de melding bleven krijgen dat er te veel olie in de motor zat maar voor de rest heeft hij het goed gedaan. Ook het ene  incidentje met het doodrijden van een goanna vonden we vervelend maar we konden hem echt niet meer ontwijken! Gelukkig hebben we de koala op de Great Ocean Road wel weten te ontwijken :) De reis tot zo ver gaat goed en hebben het hartstikke naar onze zin hoewel Koos het in Brinsmead, onze eerste camping aanvloog en het niet zag zitten om helemaal naar Melbourne te moeten rijden, veel te ver, maar......het is allemaal goed gekomen. Er waren dingen die we wilden doen en zien en dat is allemaal gelukt.

Tegen 10.00 uur naderen we Melbourne en om half elf leveren we de camper zonder problemen weer in. Een taxi brengt ons naar hotel Travelodge Southbank, hartje Melbourne. Zodra het bij jullie ochtend is zal ik de winnaar van het kilometerspel bekend maken want daar zijn jullie wel nieuwsgierig naar. We vonden het erg leuk om er een spelletje aan te verbinden, er werd fanatiek gegokt.

Nadat we geïnstalleerd waren zijn we het centrum ingewandeld en dat is makkelijk want we zitten praktisch in het centrum. Flinders Station gepasseerd en daarna naar ACDC Lane. In die buurt veel Graffiti en dit straatje dus helemaal gewijd aan ACDC de hard rock band waar wij 38 jaar geleden naar toe zijn geweest in Amsterdam. O waar blijft de tijd :) Daarna zijn we naar het Olympic park gelopen en zien de Rod Laver Arena waar straks weer de Melbourne open wordt gespeeld. Er pal naast ligt het cricket stadion en is bij wedstrijden gevuld met 60.000 man. Je kunt het je haast niet voorstellen maar cricket is een grote sport hier in Australië. Al wandelend langs de Yarra River belanden we op een terras en nemen een biertje. Daar raken we aan de praat met een Nederlands stel wat ons ook had gezien in de Rod Laver Arena. Koos maakte daar een opmerking over het fotograferen van de bloemen. Dus de beste man vroeg aan mij hoe het was met die "grote bloemen" Koos had er vast een ander woord voor gebruikt hahahaha. We genieten op het terras in de zon en we doen er lekker lang mee want een biertje van 7,50 drink je niet alle dagen en hebben even lekker zitten kletsen. Het zijn trouwens wel flinke glazen! Na een hapje opnieuw de stad in geweest want ik wilde de Webb Bridge fotograferen en s avonds is hij op zijn mooist. Het is gezellig druk op straat en de volle maan schijnt tussen de wolkenkrabbers wat een mooi plaatje oplevert. Wat ons opvalt is dat er muziek uit de luidsprekers komt die hier aan de boulevard staan, zijn we niet gewend maar het maakt het straatbeeld wel relaxed. Op de hotelkamer spelen we nog een spelletje Keezen met een wijntje en een nootje en morgen opnieuw een dagje Melbourne.

En dan is het nu tijd voor de uitslag (tromgeroffel)

De winnaar is...................Petra de Groot! Gefeliciteerd :)

Jammer Non, jij als enige echte Aussie had ik het gegund, je zat er niet ver naast. Maarrr wel een potje Vegemite :) ...........

Petra de Groot is een fotovriendin en had bijna de juiste aantal kilometers. Wij hebben in totaal 5487 kilometer gereden en zij had 5450 ingevuld. De kleine herinnering in de vorm van een sleutelhanger komt naar jou toe. We hadden gelijk maar bedacht om er een poedelprijs aan vast te knopen en die is voor degene die er wel heeeeeeel ver naast zat en dat is onze lieve vriend Bert, voor jou hebben we een koelkast magneet ;)

Voor de duidelijkheid: 5487 kilometer is van huis naar El Basra in Irak! Te bizar als je het zo bekijkt.

1. Sandra:
    15 november 2016
    Haha, geweldig , gefeliciteerd Petra! Wauw, wat een afstand! En nu zit het er weer op. Veilige reis terug. Tot gauw in het koude kikkerlandje!
  2. Vankozum.:
    15 november 2016
    Nog niet helemaal. Voor ons gevoel gaan we opnieuw op vakantie :) Donderdag vliegen we naar Alice Springs
  3. Petra de Groot:
    15 november 2016
    Wat leuk dat ik gewonnen heb!!!!! Ik ben gek op aandenkens van verre landen. Komt dat effe goed uit!
    Ik wilde eerst 5500km opschrijven en had daar toch maar weer 50km af gedaan...maar ook dat was in de buurt.
    We lezen jullie verhalen gewoon weer verder. Nog ontzettend veel plezier.
  4. Ellen:
    15 november 2016
    Ahhh wat jammer, ik heb niet gewonnen. Maar eerlijk is eerlijk ik zat er ver naast. Laat je lekker rijden Koos rond Alice Springs, volgens mij ben je aan vakantie toe na al dat rijden haha
  5. BertvdB:
    15 november 2016
    Ja,.... Christiene en Koos bedankt voor de leuke prijs. Een mooie herinnering aan jullie fraaie trip. Dus dit is ook een manier om in de prijzen te vallen. Als jullie thuis zijn leg ik uit hoe ik aan de km stand ben gekomen!!
  6. Michelle:
    15 november 2016
    Jammer dat de sleutelhanger niet aan mijn sleuteltjes komt te hangen! Maar Petra gefeliciteerd met dit succes. Overigens zaten we er met zijn allen niet zo veel naast! Leuk hoor zo'n spelletje tussen door!
    Nu fijn genieten van Melbourne en op weg naar Alice Springs!!
  7. Cock:
    Goedemorgen alweer voor jullie,

Een fotovriendin die wint?? Abject ;-P . Van harte Petra, het is je gegund.
    En jullie nog een mooie anderhalve week, Down Under!