Torquay

14 november 2016 - Torquay, Australië

Vandaag ruimen we op. De camper weer aan kant en de tassen weer ingepakt. Morgen nog 2 dagen in Melbourne en daarna de Outback Tour bij Alice Springs. Spullen zoals suiker, kruiden, thee enz hebben we meegegeven aan een Deens gezin dat net gestart is aan hun trip Down Under. Morgen zoals gezegd de camper inleveren in Melbourne en dan weten we ook hoeveel kilometer we hebben gereden. We moesten beiden erg wennen aan het links rijden. Omdat ik links zit in de auto vond ik dat Koos soms akelig dicht in de berm reed en dat was in de Nationale Parken vaak een afgrond, ieieieie. Het was daardoor niet altijd pais en vree in de camper hahahaha. Als ik reed had Koos hetzelfde en vond dat ik teveel links reed maar wat wil je.....die grote vrachtwagens gaan niet voor jou op zij hoor! Het moest even wennen allemaal maar over het algemeen geen probleem, soms leek het rijden vanzelf te gaan. Ook het oversteken gaat steeds makkelijker, eerst naar rechts kijken en dan naar links. Het koken in de campkitchens is een uitkomst. Er staat over het algemeen alles wat je nodig hebt. Soms zelfs de potten, pannen en bestek maar dat namen wij eigenlijk altijd zelf mee. Het ziet er super schoon uit en iedereen ruimt zijn rotzooi weer op, geweldige uitvinding. We hebben gedaan wat we wilden doen, gesnorkeld, gevlogen over het GBR, gewandeld, geluierd, veel wild life gezien en we zijn nog niet eens klaar! Morgen en overmorgen Melbourne en dan ga ik ook de winnaar bekend maken van onze prijsvraag. We noteren er al een aantal want ik neem aan dat iedereen de kilometers wel bij elkaar heeft opgeteld.

Cock: 5617 / Non: 5665 / John: 5217,4 /  Ellen: 5150 /  Lidwien: 5065 / Bert: 8975 / Sandra: 4985 / Michelle: 5210 / Marit: 2626 / Petra d Groot: 5450 / Lennert: 4990 / Jacqueline: 6500 / Tini Reus: 5568  / Bert: 7000

Vandaag 14 november tot 24.00 uur kan er nog gegokt en verandert worden daarna niet meer en maak ik morgen nadat we de camper in Melbourne hebben ingeleverd de winnaar bekend. (mits we internet hebben hihihi)

1. Sandra:
    14 november 2016
    twijfel, twijfel, ik ga zo voor een herinnering uit Australië! Haha, laatste kans , laatste bod, 4985. final offer. hmm 12 uur Nederlandse tijd of Australische tijd, kan het nog...
    Geniet van de laatste dagen, zul je zien dat het bij de outback tour krioelt van allerlei kruipende beesten!
  2. Christiene:
    14 november 2016
    Nederlandse tijd, dus je hebt nog even.....twijfel, twijfel ;)
  3. Lennert:
    14 november 2016
    Zet de mijne op 4990. Ben benieuwd :)
  4. Jacqueline Bellis:
    14 november 2016
    Ik heb ook gegokt maar zie het niet terug.
  5. Christiene:
    14 november 2016
    Hoi Jacqueline, sorry had hem ook over het hoofd gezien maar hij komt erbij :)
  6. Jacqueline Bellis:
    Toppie
  7. Tini Reus:
    14 november 2016
    Hoi jammer dat jullie reis er al bijna opzit geniet nog maar even van de komende dagen.
    Zal ook nog even schatting maken van de kilometers die jullie hebben gereden.
    5568 kilometer.
    Genoot van de reisverhalen.
    Groetjes Sjaak en TIni
  8. Ellen:
    14 november 2016
    Heel herkenbaar jullie "links rijden verhaal". Ik had de eerste keer bijna de benzinepomp omver gereden. Piet reed door de Daintree voor de eerste keer, heel dicht tegen de berm en ik zat er naast en keek .....in de afgrond. Kromme tenen werk.
  9. Michelle:
    14 november 2016
    Jammer dat jullie rit(je) in Australië er op zit! Maar er wacht jullie nog een leuk tourtje naar het midden, dan worden jullie gereden en gevlogen!! Ook fijn!!
    Ben ook benieuwd naar de uitslag van de KM-prijsvraag! Kan vannacht waarschijnlijk niet slapen van de zenuwen!
    Gaan jullie aan het eind van de hele tour ook nog een paar dagen Sydney in?
    Geniet nog van de rest van jullie trip!!