Kamanjab

27 november 2023 - Otjozondjupa, Namibië

Kamanjab maandag 27 november 2023

Vanmorgen zijn we naar Peet's Alberts Koppies geweest. Het is de 2 na grootste plek in Namibië waar rots tekeningen zijn ontdekt. Koppies betekent overigens bergen/heuvels. Peet Alberts was een zuid Afrikaanse boer in Namibië maar waarom de plek naar hem genoemd is weet ik niet, daar kom ik niet achter en omdat het niet toeristisch is moeten we bij Oppie Koppie campsite de sleutel halen voor het hek. Toen we er eenmaal waren was het een beste klim naar boven over rotspartijen. Er zijn meer dan 1000 tekeningen van voornamelijk dieren, Dumille onze chauffeur wist er het een en ander te vertellen. Jan, een oud aardrijkskunde leraar wist weer veel te vertellen over de rotsen en hoe de aarde schuift en werkt in de loop der jaren.  We kijken er een ruim uur rond en je ziet en ontdekt steeds meer. De uitzichten zijn prachtig. In Kamanjab hebben we heel even rondgekeken en bij de Spar wat gehaald voor de lunch wat we straks bij onze lodge opeten. Vanmiddag blijven we met z'n tweetjes achter bij de lodge en hebben we lekker gezwommen en lui gedaan. De anderen gingen naar een Himba dorp, een toeristisch  uitstapje. Morgen weer vroeg op pad naar Swakopmund.