IJhorst

26 augustus 2022 - IJhorst, Nederland

IJhorst 26-08-2022

Vanmorgen eerst maar boodschappen gedaan voor morgen. We hebben een familie dag met familie uit Israël en er is afgesproken dat iedereen iets meeneemt. De familie verblijft op Striks Erve en dat is om de hoek van de camping waar we staan. Na de boodschappen gaat Koos een stuk fietsen en ik blijf op de camping en maak een korte wandeling door het bos wat aan de camping ligt. Het is warm dus is het aangenaam in de schaduw van de bomen. Als Koos weer terug is zitten we heerlijk in de schaduw met een borrel en een hapje.

DSC06333

IJhorst 27 - 08 -2022

Vanmorgen heb ik de witlof salade gemaakt en hem daarna gelijk maar even gebracht want op de fiets meenemen werd wat lastig. De tent staat ook want Lennert komt een nachtje slapen, dan hoeft hij niet naar huis na het feest. Om drie uur fietsen we met z'n 3-en die kant op en vrijwel iedereen is er, het is gezellig en wordt gekletst, gelachen en een spelletje gespeeld. Tegen elven zijn we weer thuis. Morgen halen we de pan weer op en wordt er vast naar de grand prix gekeken. Dus een lekker niets doen dagje!

Avereest 29-08-2022

We pakken de fiets en rijden naar Oud Avereest om een wandeling te maken in het Reestdal gebied op de grens met Drenthe en Overijssel. We zetten de fiets bij het info centrum en proberen de oranje route te vinden. Overal gekeken maar geen startpunt, na wat zoeken komen we er achter dat hij bij de kerk start. Fietsen op slot en wandelen via het Kerkepad het gebied in. Al snel lopen we over het 'Bruggetje van Bartje' , hier zijn filmopnames gemaakt voor de film. Als we verder lopen en een wildrooster over gaan komen we al snel de grote grazers tegen, het is een prachtig gebied. Bij natuurreservaat De Takkenhoogte staan de Schotse hooglanders in het water want ook zij hebben het warm. De heide staat nog een beetje in bloei maar ziet er niet meer spectaculair uit toch blijft het prachtig om te zien en doorheen te wandelen. Als we de weg oversteken komen we bij Spokemeer en hier zijn Dodaarzen te zien en we zien ook een paar jongen, ik zou hier uren naar kunnen kijken..De Dodaars laat zich slecht zien want zodra ze iets horen duiken ze onder water. Na 10 kilometer zijn we weer bij de fietsen en gaan via IJhorst naar de camping.

DSC06529

IJhorst 30-08-2022

We hebben met een schoonzus afgesproken om een rondje IJhorst te wandelen. De 7 kilometer gaan snel als je al kletsend wandelt. Ze verblijven op Striks Erve en we wilden gaan lunchen in IJhorst waar onze zwager aan zou sluiten maar alles was dicht helaas. Afgesproken dat we elkaar vanavond weer zouden zien want het plan om uit eten te gaan ging ook nu niet door maar hebben gezellig bij hun in het huisje gegeten. We waren niet al te laat thuis en hebben opnieuw tot laat buiten kunnen zitten.

DSC06572

IJhorst 31-08-2022

We besluiten om een wandeling te maken die vanaf de camping met paaltjes staat aangegeven. We starten bij de groene paaltjes en lopen een smal, enigszins gammel bruggetje over het Carstenbos in. Via groen, paars, rood en geel komen we op de route die we willen wandelen. Het is een heerlijk bos met dennenbomen, eiken en open stukken met heide. Het grootste deel wandelen we door Boswachterij Staphorst. Zo af en toe zoeken we een bankje op voor een versnapering en veel drinken want de temperaturen lopen hoog op. Na een korte dwaling, want we raken áltijd wel een keer de weg kwijt komen we na 15 kilometer wandelen weer aan op de camping. De wandelschoenen uit en de beentje omhoog met een welverdiend koud biertje. Een makkelijke maaltijd en na het eten spelen we zomaar weer eens een spelletje Keezen en als de lampjes dan weer aangaan rond het vennetje is het genieten. Morgen gaan we de tent en spullen inpakken want  dan vertrekken we naar Leutingewolde voor het volgende familiefeestje.

DSC06620

1. Agnieta:
    9 september 2022
    Gezellig weer wat van je te horen ,mooie fotos
    Fijn zo met fam bij elkaar
  2. Christiene:
    9 september 2022
    Ja was heel bijzonder om met alle broers, (schoon)zussen, zwagers, kinderen en alle kleinkinderen samen te zijn. Dat komt zomaar niet nog een keer 😀
  3. Elise:
    20 september 2022
    Wat gezellig en leuk zo met de familie! Zo te lezen hebben jullie ervan genoten!
  4. Christiene:
    20 september 2022