Heerlijke wandeling

8 oktober 2021 - Diever, Nederland

Ruinerwold

7-10-2021

Het einde raakt in zicht en hebben de afgelopen 2 dagen een start gemaakt met het opruimen van de voortent. Inmiddels is die er af en gebruiken we de luifel als we in Ruinerwold zijn. We kijken nu per dag hoe het weer er voor staat en besluiten aan de hand daarvan óf en voor hoelang we naar de camping gaan. Het wordt al wel wat kouder 's nachts maar het was nog prachtig weer afgelopen weken. Op de camping lopen wat schapen en geiten en in het voorjaar zijn er een paar lammetjes geboren, wat vrij normaal is maar tot grote verbazing van menigeen is er 7 oktober een geitje geboren! een piepklein geitje wat erg veel moeite moet doen om te overleven en zijn ook erg nieuwsgierig of hij het wel haalt. De nachten zijn koud en moeders heeft niet zoveel melk te geven dus wordt hij bij gevoerd en ligt hij binnen in huis bij de eigenaresse gewikkeld in doeken op te warmen in het zonnetje.

DSC00590

Dieverzand - Wapserzand

8-10-2021

Het is de laatste dagen heerlijk herfst weer, mistig, frisse ochtenden en een doorbrekende zon. In het zonnetje wordt het dan al gauw nog zo'n 17 graden en daar profiteren we van. We wandelen door het bos en de zonnestralen laten de mist oplossen, het is genieten. Het is een wandeling van 7 kilometer in het Drents - Friese Wold. We komen geen andere wandelaars tegen en het is heerlijk tijdens dit jaar getijde in het bos. De loofbomen kleuren van groen naar geel en laten hun blaadjes vallen. Verschillende paddenstoelen, al zijn het er nog niet zo heel veel maar blijft mooi. Er staan heel veel jeneverbes struiken en sommigen kleuren al rood, volgende week zullen ze wel blauw gaan kleuren. Bij een drinkwaterplas zijn veel sporen van grote grazers maar helaas komen we ze niet tegen. Ook zien we nog verdwaalde hei en een citroenvlinder die als 2 druppels water op het blaadje lijkt waar hij onder hangt. In Diever willen we op een terras lunchen maar er zijn maar 2 terrassen in het dorp open en geen plekje vrij dus slaan we het over. We doen nog wat boodschappen bij de COOP en gaan weer naar de camping. Wat een heerlijke dag!

DSC00623

1. Jacqueline Bellis:
    10 oktober 2021
    Genietmomentjes......
  2. Christiene:
    10 oktober 2021
    Dat zijn het zeker Jacqueline!
  3. Bert:
    11 oktober 2021
    Dankbaar weer om foto's te maken.
  4. Christiene:
    13 oktober 2021
    Misschien wel het mooiste jaargetijde 🍂🍁🕸
  5. Claudette:
    11 oktober 2021
    De laatste lootjes, nog even nagenieten. Best een mooi seizoen.
  6. Christiene:
    13 oktober 2021
    Met het mooie weer lukt dat zeker
  7. Agnieta:
    12 oktober 2021
    Wat een prachtige foto's weer Christine mooi nog genieten cadeautje hoor
  8. Christiene:
    Dank je Agnieta