Fish River Canyon

2 december 2023 - Fish River Canyon, Namibië

Fish River Canyon zaterdag 2 december 2023

Het is een tijd geleden dat we iedere dag een wekker moesten zetten maar zo langzamerhand wennen we aan het vroege opstaan. Vandaag gaan we naar Fish River Canyon en dat ligt in het zuiden van Namibië, redelijk dichtbij de grens met Zuid-Afrika. Bij een weversnest stoppen we even en vertelt Dumille over de wevers. Wevers zijn vogeltjes die een groot nest bouwen met daarin allemaal hun eigen nest. En in de takken die ze gebruiken huizen ook bijen en zijn daarom hun natuurlijke beschermers want mocht een slang het nest bereiken dan zijn daar de bijen.

_DSC7814-01

In Helmeringhausen stoppen we voor koffie met appeltaart en een paar boodschappen. Het is hier nog Duitser dan in Swakopmund. Het landschap verandert ook weer, geen woestijn meer maar rotsen en bergen. We bereiken een hoogte van 1600 meter. Tegen drieën komen we aan bij onze Lodge Gondwana Roadhouse Canyon in Fish River Canyon. We checken in en relaxen een beetje want om vijf uur gaan we voor de sunset bij de canyon met wijn, bier en snacks. Met een afmeting van 161 km bij 24 km en met een diepte van 550 meter is het de 2 na grootste canyon van de wereld en naar schatting 2 miljard jaar oud. Omdat we in het droge seizoen zijn is de canyon alleen voorzien van poelen waar het wild  van drinkwater wordt voorzien. De rivier ontspringt ten oosten van Swakopmund en na 800 kilometer eindigt hij in de rivier Oranje. We maken een korte wandeling van een paar kilometer en wachten dan de zonsondergang af met een biertje, wijntje en een nootje. Het duurde even voor de zon onder was en bleven nog kort nadat de zon gezakt was want dan begint de lucht vaak het mooist te kleuren.

_DSC7954-01Dan snel weer terug naar de Lodge voor het diner. We hebben heerlijk gegeten en nu douchen en slapen. Morgen een bijna relax dagje. Om 10 uur vertrekken we pas

1. Elise:
    5 december 2023
    Wat weer een prachtige foto's! Sommige zijn echt adembenemend!
  2. Christiene:
    10 december 2023
    dank je wel, geniet ook enorm