Etty Bay

22 oktober 2016 - Etty Bay, Australië

Port Douglas - Etty Bay  233 km

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken omdat er een aantal kilometers te maken zijn en er wat gestopt gaat worden onderweg. We rijden richting Mareeba en verlaten het regenwoud bij tijd en wijle. Dan weer regenwoud dan weer glooiende groene landschappen. Het gaat slingerend omhoog en omlaag, een erge mooie weg. We doen een koffiestop bij het Rocky Creek War Memorial waar een free campground is. Dit zijn campings waar je voor niets mag overnachten maar er zijn dan ook geen voorzieningen, heel soms is er een toilet. Er staan misschien 4 kampeerders. Het is warm en nemen een ruim half uurtje. Daarna weer verder, de weg is recht en komen weinig verkeer tegen. Langs de kant staat het vol met termieten heuvels in verschillende maten en kleuren. Het is wel een apart gezicht al die bulten tussen de Gum trees, een eucalyptus boom soort. We besluiten toch even Yungaburra aan te doen maar het is er erg druk en warm, er is een festival met marktjes en braderie. De hamburger lucht komt je tegemoet. Daarna nog even langs de beroemde Curtain Fig tree, wurgvijgen groeien rond de bomen en doden hun gastheer uiteindelijk, de luchtwortels zijn zo'n 15 meter lang. Na dit alles rijden we naar Mount Hypipamee en wandelen naar het kratermeer, het heeft een doorsnede van 60 meter en het water ziet groen. Mooie natuur. We wandelen terug via de Dinner Falls en voor we verder gaan naar Millaa Millaa eten we wat. Millaa Millaa is een van de mooiste watervallen in het gebied. We rijden door een glooiend landschap en stoppen om er even van te genieten. Niet veel later komen we aan bij de Millaa Millaa waterval waar het best druk is met dagjes mensen. Koos ziet het wel zitten om een duik te nemen, ik bekijk het vanaf een afstandje. Echt onder de waterval gaat hij niet, hij denkt dat het water hard naar beneden komt en om dat nou zo op je hoofd te laten kletteren...We hebben lekker de tijd genomen om nog even te kijken. Het landschap verandert weer, het wordt wat ruiger en rijden door het Wooroonooran NP. Over de weg hangen loopbruggen voor de kleine buideldieren want we zien langs de kant van de weg genoeg platgereden kangaroes, slangen, honden, possums, vogels en wat al niet meer. We zitten in een gebied met veel melkveehouders dus veel koeien, ja zelfs Fries zwartbont. Laat in de middag komen we aan in Etty Bay, een camping aan het strand maar een spectaculaire zonsondergang wordt het niet aan deze kant van Australië want hier in het oosten komt de zon op! De dagen zijn kort, tussen zes en half zeven is het stikdonker en voor zes uur 's ochtends begint de dag. De meeste Aussies houden het dan ook voor gezien tussen 21.00 uur en 22.00 uur. Op de camping kom ik oog in oog te staan met een cassowary, ik schrik ervan, hij lijkt niet onder de indruk en wandelt rustig verder. We gaan nog even een kijkje nemen op het strand en nemen de stoeltjes mee voor het echt donker wordt. Chips en een drankje maken het compleet.Vanavond weer een spelletje Keezen al schiet het er vaak bij in omdat het zo vroeg donker is en we het niet allemaal meer goed kunnen zien ondanks onze hoofdlampjes. Morgen weer verder.

Etty Bay Caravan Park & Kiosk: 1 nacht

1. Ellen:
    23 oktober 2016
    Weer een Cassowary? Ze zijn gek op je. De Dinner Falls, ik moest het opzoeken op google. Jullie hebben een flink stuk gereden. Wat gaan die Aussies altijd vroeg naar bed he? Ze staan ook voor dag en dauw weer op.