Daintree Rainforest en Cape Tribulation

21 oktober 2016 - Port Douglas, Australië

Hahaha ik zie dat er flink gegokt wordt. Jullie kunnen een definitieve schatting maken na15 november, dat is de datum dat we de camper in Melbourne weer inleveren.

Port Douglas- Cape Tribulation vv  171 km

Vandaag zijn we naar het Daintree National Park gereden wat sinds 1988 op de lijst van het wereld erfgoed staat. Vlak voor de ferrie die ons later over de Daintree River zal brengen slaan we links af. We beginnen bij Solar Whisper Crocodiles Tours, een milieuvriendelijke tour met een fluisterboot. We willen kijken of we krokodillen zien en het regenwoud in al zijn facetten voelen en horen, vandaar de fluisterboot tour. En zo waar.....je gaat er bijna van fluisteren. We zien 2 krokodilletjes van ongeveer een meter. Dat viel dus een beetje tegen als je weet dat er behoorlijke dames en heren zwemmen. We speuren verder maar komen geen krokodil meer tegen, wel zien we verschillende vogels waaronder een frogmouth dat is een vogel die je bijna niet ziet door de schutkleuren en hoe hij in de boom zit; kop omhoog. De touroperator geeft bij terug komst aan dat wanneer je dat wilt later op de dag je een nieuwe poging mag wagen. Nou dat willen we wel, 2 tours voor de prijs van 1 je weet maar nooit. Na de krokodillentour zijn we via de ferrie doorgereden naar Cape Tribulation. Al gauw zien we wat auto's aan de kant van de weg en ja hoor, een cassowary met jong! Ow zó bijzonder.... Het zijn grote loopvogels en niet geheel ongevaarlijk. Kijk eens naar die poten! Ze lieten zich graag fotograferen dus daar heb ik gebruik van gemaakt :) Na de nodige foto's zijn we doorgereden naar het Kulki lookout, hier komt het regenwoud in zee. We hebben over het strand gewandeld en het uitzicht is prachtig. Ook nog een wandeling gemaakt naar Myall Beach. Het zijn stuk voor stuk pareltjes. Heerlijk die tropen! Veel verder dan Cape Tribulation kom je overigens niet mits je een 4x4 aangedreven auto hebt. Die hebben we niet dus gaan weer terug richting de ferrie. Op de terug weg zien we theeplantages en zijn we gestopt voor een ijsje bij de Icecream Company. Je hebt er geen keus maar smaken van het seizoen, héérlijk die onbekende vruchten en het smaakte erg lekker. Dit moet je geproefd hebben. We komen weer aan bij de Solar Whisper Crocodiles Tours en gingen op herhaling. Het duurde even maar toen de grootste gezien voor vandaag, een dame van 2,5 meter. De grootste is een mannetje van 4,5 meter maar die liet zich niet zien. We zitten in het verkeerde seizoen om krokodillen te spotten vertelde de beste man. Het water is al lekker op temperatuur dus blijven ze zoveel mogelijk onder water. Als het water kouder is liggen ze vaker op de kant van het zonnetje te genieten, die warmt ze op. Het zijn koudbloedige dieren dus hebben warmte nodig. Al met al was het een heerlijke dag. Na de douche zijn we naar het centrum gewandeld en hebben heerlijk gegeten bij The Verandah Bar. Morgen richting Mission Beach.

1. Petra de Groot:
    21 oktober 2016
    Wat een belevenissen elke dag! Fijne dagen!
  2. Ellen:
    21 oktober 2016
    Wow, ik heb altijd gehoopt een Cassowary in het wild tegen te komen, maar is me nooit gelukt. En jullie komen er eentje tegen met jong, geweldig zeg.
    Gelukkig toch nog een flinke krokodil gezien, daar maak je de tour voor toch?
  3. BertvdB:
    21 oktober 2016
    Pas maar op voor de gevaarlijke kasuaris

4. BertvdB:
    21 oktober 2016
    Pas maar op met die schattige vogeltjes.

Cassowaries will not attack for no reason. But they can be territorial, very defensive of their young or be expecting food if people have been doing the wrong ...
  5. BertvdB:
    attack
  6. Michelle:
    21 oktober 2016
    Mooie vogel de Cassowary, ik had er nog nooit van gehoord! Nu even opgezocht op Wikipedia, wel zielig dat ie geen vleugels heeft! Bijzonder om zo'n beest zomaar in het wild te zien! Prachtige reis hebben jullie toch!
  7. Agnieta:
    21 oktober 2016
    Wat is de natuur toch mooi daar krijg ne geen genoeg van he ,maar ja zoals jij ook al schreef hij laat zich niet sturen