Collonges la Rouge

23 augustus 2015 - Treignac, Frankrijk

21-08-2015 Lekker lui

Koos besluit een stukje te gaan fietsen en ik blijf op de camping, doe een klein wasje en fotografeer nog wat. Verder lekker zwemmen en lezen.

22-08-2015 Collonges la Rouge

Vandaag zijn we al op tijd op pad want het zou een warme dag worden dus stappen om 8.00 uur in de auto. Het is dan al 20 graden. We rijden binnendoor naar Collonges la Rouge, het slingert hier nog al en verschilt soms flink in hoogte. De Limousin-koeien staan in het glooiende landschap en de zon schijnt volop. De temperatuur loopt op en om half tien zetten we de auto op de parkeerplaats en lopen het rode dorp binnen. Eerst maar even koffie en dan gaan we op ons gemak het dorp door. Alle huizen zijn uit rode bakstenen opgebouwd en het ziet er gezellig uit. De rode kleur komt door een bepaald ijzergehalte in de grond. Het dorp wordt bewoond door vooral ondernemers en andere creatievelingen, de een heeft een uitbaterij de ander een winkel met souvenirs of andere snuisterijen. Het is mooi weer en nemen de tijd. Om twaalf uur lopen we het dorp uit en besluiten wat te eten om daarna richting Gimel les Cascades te gaan, een waterval dat uit drie delen bestaat. Het is rustig bij de waterval en beginnen aan de wandeling. De temperatuur is intussen al flink opgelopen en gaat richting de 30 graden. We komen aan bij het bovenste deel van de waterval en lopen verder door naar de tweede en eindigen bij de derde die uitkomt in de rivier. Het houdt in dat we ook weer naar boven moeten en met een rugzak en statief op mijn rug valt dat niet mee. Een doorweekt shirt is het resultaat maar ben blij dat ik alles mee had want ben best tevreden met de foto's die ik gemaakt heb. Terug op de camping een koud biertje en een frisse duik in het zwembad. We lezen en luieren wat en straks lekker eten. De maaltijd bestaat uit brandnetelsoep, wat best lekker is en een beetje naar spinazie smaakt. Daarna een salade met warme stukjes eendenfilet, als hoofdgerecht een eendenborst met warme frambozencompote en dan een likeurtje met koffie. Het was heerlijk.          's Avonds nog een spelletje Keezen en dan houden we het voor gezien.

collonges la rouge    collonges la rouge    collonges la rouge    collonges la rouge    collonges la rouge        collonges la rouge    collonges la rouge    collonges la rougecollonges la rouge   perziken                                         Gimel les cascades

23-08-2015 Regenachtig

De regen tikt op de caravan en het blijft tot twee uur een beetje druilerig, de ene keer regent het flink door en dan is het weer droog. De zon doet zijn best en komt steeds meer door de bewolking heen. Inmiddels is het alweer een paar uur droog en 29 graden. We zitten weer heerlijk met een koud wit wijntje. Wat vervelend ;)

1. Bert:
    24 augustus 2015
    Goed bezig geweest, maaar, wel wat vroeg ja?!