Sportief, op de fiets naar Chameil

25 augustus 2015 - Treignac, Frankrijk

24-08-2015 Wisselvallig

Qua weer wat wisselvallig maar vermaken ons nog steeds prima.

25-08-2015 Fietsen

Na het ontbijt en de koffie vertrekken we op de fiets naar Chameil. Het kleine weggetje waar de camping aan ligt is erg steil en mijn gemiddelde snelheid is dan ook amper 6 km per uur. Bij de kruising rechtsaf en dan is het 1 lange weg die redelijk naar beneden gaat en zit tegen de 37 km per uur aan. Ik vind het hard zat in ieder geval. Het is uitkijken want door de harde wind liggen er veel takjes en dennenappels op de weg. In Chameil drinken we koffie bij een leuke uitbaterij. Voor het toilet moet je naar buiten waar in de tuin een hokje staat met daarin een droge pot! In Canada had je die ook maar hier was wel stromend water bij om je handen te kunnen wassen maar doortrekken kon niet daarvoor moest je een schep zaagsel in de pot gooien via een speciaal gootje. Heel apart. Na de koffie weer op onze ijzeren ros en wat we op de heenweg naar beneden gingen moeten we nu weer omhoog. Het eerste stuk was weer het steilst, daarna vals plat, 8 kilometer lang en er lijkt geen eind aan te komen. De laatste kilometer gaat weer bergafwaarts en met 35 km per uur vind ik het hard zat, het is smal en er liggen kleine steentjes. Op de camping een soepje en een verkoelende duik in het zwembad.

Chameil    Chameil    fietsen     poepdoos buiten in de tuin van de uitbaterij    droge potrestaurant La Brasserie     kalfsvlees    lekker dessert

1. Francis:
    26 augustus 2015
    Hee Christien, alles lekker?
    Je geniet nog lekker en hartstikke trots op jullie dat jullie zo goed bezig zijn.. :)