Alice Springs

17 november 2016 - Alice Springs, Australië

Commotie al om. Om 7.00 uur hoorde ik iets piepen en dacht dat het de wekker was die ik misschien niet goed uitgezet had. Alle knoppen geprobeerd maar het piepen bleef. Nog geen minuut later ging het brandalarm af en door de intercom werden we verzocht om de kamer te verlaten. Gelukkig stonden we al klaar om te vertrekken want vandaag vliegen we naar Alice Springs. 3 Brandweerwagens in de straat en de nodige stoere brandweermannen. Het raakt aardig vol op de stoep. Mensen aangekleed of in pyjama,het is een vreemd gezicht zo met z'n allen. Wij checken ondanks alles uit en tijdens het wachten op de taxi horen we dat het loos alarm is, geen vuur nee zelfs niet eens beetje rook, gelukkig maar. We komen op tijd op het vliegveld aan, zelf inchecken en ook zelf de bagage op de band gedaan daarna was het tijd voor koffie. Om 9.10 uur boarden en omdat de landingsbaan dezelfde is als de startbaan was het ritsen geblazen. 1 landen, 1 stijgen dus het duurde even voor wij aan de beurt waren. In de bocht gaf de piloot al gas, ook gek! Bijna met piepende banden de startbaan op hahahaha. Om 10.00 kozen we het luchtruim en onder ons verandert het landschap van groen naar geel, oranje en rood. Soms ook vreemde vlekken in het landschap, later hoorde ik dat dat zoutmeren zijn, ook flinke zwarte stukken, waarschijnlijk door brand verwoest. 2,5 Uur later landen we in Alice Springs en de warmte komt je tegemoet. Bijna 38 dertig graden dus dat komt weer even aan als je vertrekt bij een temperatuurtje van 18 graden. We kopen een retourtje voor de shuttle bus en komen bij het Ibis Styles hotel aan. Na het inchecken hebben we ons omgekleed in nog iets luchtigers en hebben boodschappen gedaan, een paar sultana achtige repen, het nodige water want we hebben de opdracht gekregen om flessen van 1,5 liter pp mee te nemen tijdens de Outback tour, nog wat zonnenbrand en deet tegen de insecten. We hebben deet maar misschien niet genoeg. Op de terug weg naar het hotel doen we een terrasje aan, hier hebben ze een soort van sprinkler installatie die af en toe water vernevelt, een heerlijke manier om een béétje af te koelen. Hoewel dat onbegonnen werk is. Bij het hotel is een lekker zwembad dus nemen daar een duik. Absoluut niet in de zon want je voelt direct de zon branden en merk dat ik in 2 minuten al verbrand op een stukje huid wat net niet in de schaduw is! Echt oppassen dus. Voor een hapje willen we niet in het hotel maar in de stad wat eten dus lopen het centrum in. We belanden op het terras van een restaurant. In Alice zoals ze Alice Springs liefkozend noemen lopen erg veel Aboriginals en sommigen zijn luidruchtig op straat. De nodige drank zit er al in, een Aboriginalvrouw ging aan het tafeltje zitten waar 2 Fransen zaten te eten, ze stelde zich wel eerst netjes voor maar je zit dan toch een beetje met lange tanden te eten toch? Was blij dat wij al klaar waren want zou niet hebben geweten hoe hier op te reageren. Ik neem aan dat het personeel haar wel wegstuurt. Ik vraag me trouwens af waar iedereen woont en werkt! Heb geen industrie of kantoor gezien! en Alice Springs lijkt me nou niet echt een grote stad. We wandelen terug naar ons hotel en verdelen de koffers. 1 blijft hier achter en de andere nemen we mee dus moeten even goed nadenken wat we mee moeten. Morgen worden we om 6.10 uur opgehaald door Real Aussie & Kiwi Adventures voor onze outback tour, ben heel benieuwd. Ik weet ook niet of ik verhalen kan publiceren maar dan houden jullie die tegoed. Hier is het nu  20.15 uur en bij jullie 12.45 uur. Vreemd tijdsverschil hè. Wij duiken zo ons mandje in. Tot gauw

1. Elle meijer:
    20 november 2016
    Wat een gaaf avontuur, erg leuk om je verslagen te lezen. Veel plezier