Termunterzijl, Holtingerveld

14 juni 2021 - Termunterzijl, Nederland

Termunterzijl

14- 6-2021

We hebben de fietsen achter op de auto gezet en rijden naar noord Groningen. Termunterzijl is onze bestemming en vanuit hier gaan we fietsen richting Delfzijl en zeehonden kijken bij Punt van Reide. De fietsroute Oude begraafplaats Oterdum-Schöner Radweg am Deich gaat door industriegebied en natuur, aan de ene kant de industrie en aan de andere kant de dijk met schaapjes en daarachter de Eems-Dollard met zicht op Duitsland. We rijden langs een oude begraafplaats op de dijk, dit is meer symbolisch dan dat er echt iemand begraven ligt want de kerk en de begraafplaats moesten plaats maken voor een dijkverhoging en deze grafstenen staan daar nu als een gedenkplek. Regelmatig kijken we even vanaf de dijk over het water want er gebeurd altijd wel wat in een gebied als dit. Delfzijl is niet veel al hebben ze wel zo her en der wat kunst op een straathoek. Na even met de voetjes omhoog te hebben gezeten op een aangelegd strandje wat trouwens bijna zo wit is als White Heaven Beach in Australië fietsen we weer terug naar Termunterzijl. Bij de oude sluis met de Boog van Ziel (Zijl) pakken we een terrasje. Een paar jongens doen stoer en springen van de brug want het is warm. We gaan nog even langs de zeehonden want uiteindelijk was dat ons doel om naar Termunterzijl te gaan. We parkeren de auto bij het bezoekerscentrum en wandelen naar de dijk met de kijkwand. Het is zó leuk om ze met zoveel te zien. Moeders met jongen op het strandje of in het water. Na een redelijk lange tijd kijken want kon er wel uren naar kijken, zijn we huiswaarts gegaan. In Ruinen besluiten we wat te eten en eenmaal weer bij de caravan is een koele douche een welkome verfrissing.

DSC06460

Ruinerwold

15-6-2021

Vandaag kwam Franz een dagje langs. Eerst aan de koffie en na de lunch hebben we een stukje gewandeld in het Holtingerveld bij Havelte. We zijn er vaker geweest maar het blijft een mooi gebied om een wandeling in te maken. Na de boodschappen, want hadden bedacht dat het gezellig zou zijn als hij zou blijven voor een barbecue. Zo gezegd zo gedaan. Afgesloten met koffie is Franz weer naar zijn caravan gegaan in de buurt van Raalte.

20210615_151252

De rest van de dagen hebben we niet echt iets gedaan, gewoon lekker lui op de camping want de temperaturen lopen hoog op! En ook gaan we weer naar huis, ben benieuwd hoe de tuin er nu bij staat want dat is eigenlijk best leuk. Komen we thuis dan staat er van alles in bloei of is uitgebloeid en komen we weer op de camping kunnen we zien hoe ver de fruitbomen zijn en de bramen- en bessen struiken. Waar we overigens vrij zijn om te plukken 😋

1. Brrrt:
    18 juni 2021
    (We gaan nog even langs de zeehonden)
    Zijn jullie ook nog vanaf het bezoekerscentrum naar de vogelhut gegaan?
  2. Christiene:
    18 juni 2021
    Nee, niet naar de kijkhut geweest.
    Wanneer gaan jullie weer?