Hernen

1 juni 2021 - Hernen, Nederland

Hernen

01-06-2021

We zijn neergestreken in Hernen in het land van Maas en Waal. De ‘oudjes’ van onze eetclub zijn een midweekje kamperen op camping ZusenZus en noemen onszelf de Kampeerders. Dit is een beetje traditie maar door COVID 19 kon het helaas vorig jaar niet doorgaan. Omdat we geen zin hadden om de caravan met voortent af te breken wilden we de pipowagen huren en gelukkig was hij vrij. Even na 10.00 uur kwamen we aan en konden direct de pipowagen in, fijn want omdat we direct hierna weer naar huis gaan hebben we een hoop mee. Gelijk de tassen uitgepakt en de koelkast gevuld zodat we al snel aan de koffie konden. We hadden wat cadeautjes mee omdat er in het corona jaar heel wat jubilea was te vieren. 50 jaar getrouwd, 70 worden of al geweest en ook een cadeau van Maureen voor ons allen om het samen kunnen zijn weer te vieren, wat een feest! Het was voor allemaal hetzelfde boekje waarin je foto’s kunt plakken aan de hand van opdrachten.20210602_214909

Wandeling Bergharen

Na een broodje vertrokken we op de fiets om een wandeling te maken met de start in Hernen bij het kasteel van Hernen waar, voor de ouderen onder ons de tv serie Floris is opgenomen maar helaas is het nog dicht. Hernen verwacht heel wat van het kampioenschap voetbal, heel Hernen kleurt oranje! We doen de Bergharen route van zo’n 8 km. Bos en open gebieden waar het zonnetje behoorlijk op je bolletje schijnt. Het is een fijne route, een kunststukje bij het kasteel en langs de route molen De Verrekijker en de hervormde kerk. Er wordt lekker gekletst want hebben elkaar zo’n lange tijd niet gezien. Na de boodschappen in Wijchen zitten we even later bij te komen op de camping en zoeken de schaduw op. Het lekkers komt op tafel en kunnen redelijk lang buiten zitten.

DSC05986

Fietsen langs de Maas

02-06-2021

Lekker geslapen en we ontbijten in de wagen, hij staat s ochtends in de schaduw en het gras is behoorlijk nat dus zitten lekker binnen met de deur open. Het belooft weer een mooie dag te worden en besluiten vandaag te gaan fietsen. Ed en Bert hebben een toertje uitgezet in het Rijk van Nijmegen. Het is prachtig weer, warm zelfs want het loopt tegen de 28 graden maar tijdens de fietstocht heb je een lekker windje zodat het iets minder warm aan voelt. In Balgoij  gaan we naar de theetuin en de tuin van bezinning. Het wordt geen thee maar fris voor ons en de anderen gaan aan de koffie ook nemen we er een worstenbroodje bij of een tosti, meer keus was er ook eigenlijk niet maar de magen konden gevuld worden. In de bezinningstuin staat voornamelijk ouwe meuk en bordjes met daarop wijze spreuken. Het is even leuk om gezien te hebben. We gaan weer verder met de fiets en in Wijchen stoppen we voor de flappentapper en nog wat boodschappen. Zodra we weer terug zijn zoeken we de verkoeling op dmv een koude douche, heerlijk was het. Vanavond gaat de bbq aan en er komen weer lekkere dingen op tafel. Het is ouderwets gezellig.

DSC06052

Ravenstein

03-06-2021

Met z’n 4-en besluiten we een wandeling te maken in en rond Ravenstein. Daarvoor moeten we eerst op de fiets naar Ravenstein want van daar uit is de wandeling. Het is niet zo’n ingewikkelde wandeling maar langs het water en via boeren weggetjes komen we weer aan in het centrum van Ravenstein. Ravenstein is best een oud stadje met leuke straatjes. Bij een uitbaterij besluiten we te lunchen als de lucht donker betrekt en het even later losbarst. Een paar klappen onweer en een flinke plensbui doen ons besluiten nog even te blijven zitten en nog maar wat te bestellen. Wanneer het redelijk droog lijkt fietsen we terug naar de camping. De avond is droog en een fijne temperatuur dus wordt er lang buiten gezeten en zo ons samen zijn afgesloten.

DSC06084

Thuis

04-06-2021

We zijn vroeg wakker en ik had met Claudette afgesproken om even terug te gaan naar een plekje dichtbij de camping waar we gisteren een groene specht zagen en een rietgors maar helaas niets gezien vanmorgen. We nemen afscheid van elkaar en rijden richting huis. Opruimen, tuinieren, sporten en de kinderen weer even zien gaan we woensdag weer naar Ruinerwold.

DSC06191

1. Agnieta:
    11 juni 2021
    Hoi Christiene
    Wat een gezelligheid weer zo met elkaar ,heerlijk en weer van die mooie foto’s
    Wij momenteel nog in Bemelen maar moeten weer verkassen ,campings overvol we dachten gaan richting Nijmegen ,en wilde boeken bij de zus en zus Ha ha maar helaas ook vol
    Had wel toevallig geweest
    Maar weer snel naar je caravan met fit mooie weer 😜lieve groet Agnieta
  2. Christiene:
    11 juni 2021
    Zou inderdaad wel heel toevallig zijn geweest. De landen om ons heen gaan weer open dus komt er weer plaats op de campings 😄
    Wij genieten nog steeds van ons vaste stekkie en heb ook zeker geen spijt van de keuze die we gemaakt hebben. Jullie nog lekker genieten en ben benieuwd waar jullie terecht komen. Zal vast een mooi plekje zijn en jullie kunnen natuurlijk ook voor camperplaatsen kiezen 😉 Hier bij Giethoorn zijn er genoeg iig. Veel plezier en groetjes
  3. Jacqueline Bellis:
    12 juni 2021
    Leuk leeswerk weer. Veel plezier 🌞
  4. Christiene:
    12 juni 2021
    👍gaat lukken Jacqueline
  5. Brrrt:
    15 juni 2021
    Nou zeker, Christiene, weer alles goed voor elkaar in Hernen. Dankjulliewel.. 👍🌞 En mooie plaatjes.
  6. Christiene:
    15 juni 2021
    Dank je Bert, vond het super om zo weer met elkaar te zijn 😉