Etosha NP

24 november 2023 - Etosha, Namibië

Etosha NP  donderdag 24 november 2023

De temperatuur is niet veel gezakt, het is 33 graden als we om zeven uur aan onze 1ste gamedrive beginnen. We rijden niet met onze 'eigen' truck maar met jeeps van Halali naar Etosha, de bagage gaat wel mee met de truck maar dit keer zonder mijn fotocamera! Die heb ik nu wel bij me 😉 Gisteren zijn we door het park gereden en soms even gestopt voor bijzondere dieren. Maar vandaag dan het echte werk. Het duurde even voor we wat tegen kwamen maar vanaf de eerste zebra's en springbokken zagen we steeds meer. Het zijn stuk voor stuk mooie beesten, ze hebben allemaal zo'n mooie tekening. De cheeta's die voor onze neus overstaken was wel een heel mooi moment, een moeder met een zoon kwamen aanlopen. Het is dat onze gamedriver het zag want geen van ons was het opgevallen, zo goed gaan ze op in de omgeving.

_DSC6247-01

Ook de zwarte neushoorn die op zeker een kilometer afstand stond was bijzonder, het schijnt dat er niet zo veel meer van zijn. Het verschil tussen een witte en een zwarte neushoorn is niet alleen de kleur maar meer de kop. De zwarte neushoorn heeft pruillippen en de witte heeft een brede bek. We hebben veel verschillende bokken en antilopes gezien maar ook giraffen, struisvogels en zebra's. Het is geweldig. Tegen half 12 lunchen we in Okaukuejo en nemen de soep van de dag, een aardappelsoepje en het smaakt prima. Om half 2 gaan we verder met de gamedrive. Het bleef een tijdje rustig maar dan!... Op weg naar een waterhole zagen we jakhalzen en in de verte kwam een neushoorn aanlopen, fantastisch. Helemaal toen hij ging drinken en de jakhalzen op gepaste afstand bleven. Jakhalzen graven trouwens naar insecten maar jagen ook op klein wild. Even later kwamen we opnieuw een neushoorn tegen, ditmaal een vrouwtje dat zwanger was en door de opgedroogde modder mooi van lelijkheid. Eind van de middag komen we aan in Etosha Village en krijgen de sleutel van huisje 21. Wat een weelde.. groot en uiteraard Afrikaans ingericht. Ik heb wat dingetjes te wassen dus dat gelijk maar gedaan zodat het kan drogen. Er is een kleine veranda en warm dus waarom geen lijntje spannen 😂We blijven 2 nachten hier op het resort en eten er ook omdat er geen andere gelegenheid is, gelukkig kunnen we het goed hebben met elkaar 😉 Opgefrist en wel lopen we naar de bar en bestellen een drankje voor we aan een uitgebreid buffet gaan. Het is luxe ten top. Er is enorm veel keuze en een heerlijke braai van kudu, zebra en wildebeest. Heerlijk. We zitten nét tegen het regen seizoen aan en krijgen met een miezer buitje te maken, het onweerde in de verte en een donder maar gelukkig was het weer snel droog. We zoeken weer op tijd ons mandje op maar dat is niet zo moeilijk. Het is om zeven uur al donker waardoor je denkt dat het al heel laat is en liggen er vaak al om tien uur in. De dagen beginnen vroeg in Zuid-Afrika 😊