Pasen en Koningsdag in Nijkerk en omgeving

19 april 2014 - Nijkerk, Nederland

Zaterdag 19 april 2014

De caravan staat weer klaar en is ingeruimd voor een weekje naar Nijkerk. Op een boerencamping zullen wij ons de aankomende 9 dagen vermaken. Het is Paaszaterdag en we rijden rustig aan de wijk uit. Tegen half 1 rijden we het terrein van de camping op en melden ons bij de eigenaresse. De dame vertelt visite te hebben en we kunnen zelf een mooi plekje uit zoeken en zal straks bij ons langs komen. Het is prachtig weer dus doen rustig aan. De caravan staat op zijn pootjes en we gaan eerst wat boodschappen doen en kopen en passant een korte broek want die hebben we niet mee. Stom misschien maar volgens internet, wat ik de afgelopen dagen wat in de gaten heb gehouden zou het wisselvallig weer zijn. Nog een visje gegeten en weer terug naar de caravan om verder te gaan met inruimen en om de voortent op te zetten. Normaal gebruiken we een luifel maar onze allerliefste kleindochter zou een paar dagen komen logeren en zo heb je wat meer leefruimte. Zoals we gewend zijn spelen we na het eten een spelletje Keezen en op tijd naar bed.

Zondag 20 april 2014

1ste paasdag en wat voor een dag! Heerlijk! We doen lekker niks en hijsen ons in badpak want het is zó lekker. We lezen wat, suffen wat, eten wat en drinken we wat en voor we het weten is het alweer tijd voor het Keezspel. Wat kan zo'n dag omvliegen :)

Maandag 21 april 2014

2de Paasdag en het dreigt een beetje. Af en toe een spetter maar het mag geen naam hebben. Vandaag komt ons kleine vriendinnetje en we hebben er zo'n zin in! Tegen half 1 komt er een auto het terrein oprijden en ja hoor daar is ze. We hebben even met elkaar gezeten en na een kleine ander half uur gaan papa en mama op huis aan, het is even spannend maar geen enkel probleem hoor:) Ze gaat op zoek naar speelgoed en verkend de omgeving, doet een middag dutje en gaat met opa in de zandbak spelen. Na het avondeten even het zand er af spoelen en na een verhaaltje en een liedje het bed in! Even heeft ze geen zin maar na een paar minuten is het stil. Van te voren hebben we de koffie, thee, nootjes, chips, drinken voor bij de chips en het Keezspel klaar gezet in de voortent. Het is frisjes dus het kacheltje gaat aan en al snel zijn we weer opgewarmd. We maken het maar niet te laat want je weet maar nooit of we een rustige nachtrust zullen hebben.

Dinsdag 22 april 2014

Nou dat viel mee :) Ik denk dat ik slechter geslapen heb dan zij want ik bleef maar opletten of ik wat hoorde vannacht maar nee hoor. Om half 7 meldt ze zich en nemen haar even bij ons in bed. Ze slaat een arm om mij heen en kruipt dicht tegen me aan. Lekker hoor zo'n knuffel :) Duim in de mond en het wordt 8 uur. Van opa krijgen we een kopje thee in bed, heel voorzichtig natuurlijk. Na het ontbijt en aankleden vermaakt ze zich met alle spullen die in de grote zandbak van de camping liggen. Haar oog wordt getrokken naar een tractor en klimt erop, nog net te klein om zelf te kunnen trappen dus wil ze geduwd worden. Jacob de Aap moet ook mee en zo maakt ze een paar rondjes. Even later besluiten we om een stukje te gaan wandelen en gaan er op uit. Dennenappels en dennennaalden zijn bijster interessant en alles moet weer mee naar de camping. Het is fijn om te zien dat ze zich zo vermaakt. De avond valt en het ritueel van eten, douchen, een verhaaltje en een liedje werkt goed, ze valt als een blok in slaap.

Woensdag 23 april 2014

Vandaag gaan we naar een Dierenpark Wissel in Epe. Het is kleinschalig en leuk voor de kleine medemens. Ze begint in de buggy maar al snel wil ze lopen. Ze rent van het ene dier naar het andere en doet veel indrukken op. Eenmaal aan de hand en op de arm heeft ze wat meer tijd om goed te kijken naar wat ze ziet. De papagaai wordt Nara genoemd want die kent ze wel van thuis. Ze wijst naar vogels, apen en doet de geluiden na als je ernaar vraagt. Ze knikt enthousiast als we vragen of ze het leuk vindt, nou wij ook! Op de terug weg valt ze in slaap in de auto, heerlijk toch? Op de camping weet ze zich weer goed te vermaken met het speelgoed wat ze zelf en wij mee hadden dus vervelen doet ze zich niet. Met opa op de trampoline maar wat is dat ding wiebelig zeg! Giechelend "rent" ze rondjes.

Donderdag 24 april 2014

Het logeren zit er al weer op, de tijd is omgevlogen en we hebben het zo ontzettend leuk gevonden. Na alles weer ingepakt te hebben rijden we de camping af, het is een uurtje rijden naar papa en mama en daar heeft ze ook weer zin in. Het weerzien met papa en mama was hartverwarmend, gemist zal ze misschien niet hebben, tenminste niet bewust maar eenmaal weer thuis werd al het speelgoed tevoorschijn gehaald en wist ze de aandacht op zich gevestigd te houden. Op tijd zijn we weer terug gegaan naar de camping en hebben het bedje ingeklapt en andere spulletjes van haar opgeruimd. En het is weer stil....We lopen nog even naar het dorp, niet echt voor een boodschap maar voor een hapje en een drankje. Op onze terug wandeling begint het zachtjes te regen en eenmaal terug op de camping gaat het echt los. Het gaat over op flinke buien en onweer.

Vrijdag 25 april 2014

Van het weer van gisteravond is niets meer te merken, het is warm en we besluiten om eerst maar te gaan opruimen. We gaan de voortent afbreken want morgen willen we Koningsdag vieren. Op ons gemak ruimen we alles goed op want we gebruiken voorlopig de voortent niet meer. Op onze gewone korte of lange vakanties gebruiken we alleen een luifel. De zon schijnt uitbundig en het is warm dus de rest van de tijd vermaken we ons met een boek of gewoon lekker niets doen.

Zaterdag 26 april 2014

We pakken de trein van 10.00 uur naar Amersfoort. Het is Koningsdag en hadden bedacht om dat in Amersfoort te vieren. We lopen het station uit richting het centrum en het is stil, we vragen ons af of er wel wat te doen is maar al gauw zien we een drukte van jewelste. De hele binnenstad bestaat uit kleedjes met allerhande ouwe meuk. Boeken, stofzuigers, keybord, glazen ,gekke schoenen en al wat niet meer zij wordt geprobeerd aan een nieuwe eigenaar te helpen. Jongens van een jaar of 17 die je en golftas met hockeystick aan proberen te smeren met de mooiste verkooppraatjes. Kinderen bespelen een instrument, de een wat fanatieker dan de ander. We zoeken een plekje op een van de vele terrassen en bestellen koffie met een appelpunt. We zijn nog lang niet uitgekeken op naar alles wat er uitgestald ligt op die niet tientalle maar honderdtalle kleedjes. En het is me toch druk! Gezellig hoor :) Er zijn verschillende podia waar artiesten, plaatselijk maar soms verrassend goed spelend te beluisteren en te bekijken. Terrassen stromen vol en het bier smaakt goed. We staan te kijken bij een beachvolleybal wedstrijd en zien dat de Onze Lieve Vrouwe Toren te bezichtigen is en besluiten Amersfoort op een hoogte van maar liefst 70 meter te bekijken. De toren is ruim 98 meter hoog en de 2 na hoogste van Nederland.  Op verschillende lagen van de toren krijgen we uitleg over het ontstaan van de toren. Na 349 traptreden komen we uit op 70 meter. Het kleine torentje naast de grote torenpunt beeldt het kindje Jezus in de schoot van Maria uit en dat is voor ons het hoogste punt. We zien de stadsmuur met haar toegangspoorten van Amersfoort maar ook Utrecht en Almere. Ik kijk mijn ogen uit en vindt het heerlijk op die hoogte. We krijgen ruim de tijd om alles goed te zien maar had voor mij nog wel even wat langer kunnen duren :) We moeten natuurlijk ook weer al die traptreden af maar hebben het erg leuk gevonden. Na zo'n inspanning volgt ontspanning haha, dat betekend een ijsje en even later een biertje. Op het volgende terras nog een biertje en luisteren naar de muzikanten die hun best doen. Tegen zessen krijgen we trek en zoeken een restaurant op, het wordt een Italiaan. Voldaan keren we weer huiswaarts want morgen gaan we echt naar huis en zit het er weer op.

Zondag 27 april 2014

Het regent en zijn blij dat we afgelopen vrijdag de voortent hebben opgeruimd, nu alleen de binnenkant nog en dan kan de caravan weer in de stalling. We hebben een heerlijke week gehad en gelukkig nu eens mooi weer want vaak genoeg treffen we het niet in het voorjaar.

1. Bert:
    28 april 2014