Camper inleveren en een ijshockewedstrijd meepikken

8 oktober 2011 - Calgary, Canada

Het is prachtig weer, wel koud met 4 graden maar een strak blauwe lucht. Straks gaan we de camper inleveren en dan is de camper vakantie echt over. Na de formaliteiten bij Canadream rijden we naar de grootste outdoor winkel die we ooit gezien hebben, de Bass Pro Outdoor Store. Honderden opgezette dieren zijn het decor in deze winkel waar van alles te koop is van kleding tot geweren. Het is er druk want het is volop jachtseizoen. Koos koopt in het winkelcentrum ernaast een t'shirt van de Calgary Flames want daar gaan we naar toe vanavond. Een echte ijshockey wedstrijd meemaken is iets wat we niet willen missen. Nog even wat boodschappen doen en ons dan voorbereiden op de wedstrijd met hamburgers en bier, de mannen zijn er in ieder geval klaar voor ;)  In de laatste 5 dagen gaan we downtown Calgary en omgeving bekijken. Maandag is het thanksgivings day en heeft John een vrije dag, we gaan dan de Badlands in richting Drumheller.

Vanavond naar een ijshockey wedstrijd geweest en het was een bijzondere ervaring, je moet het een keer meegemaakt hebben! het is zó gaaf. We gingen op tijd heen want er moest natuurlijk eerst een hamburger gegeten want dat hoort erbij. Het stadion loopt vol en iedereen heeft er duidelijk zin in. Het was de 1ste wedstrijd van het seizoen dus was er vooraf vooral een hoop show. De volksliederen werden gespeeld, in dit geval het Canadese en Amerikaanse en daarna werden de spelers aan het publiek voorgesteld.  En dan begint de wedstrijd, de Canadezen vinden het een uitje dus zijn druk met allerhande bijzaken zo wordt er constant gelopen om eet en drinkwaar te halen. Het is echt een avondje uit met het hele gezin! Er wordt in 3 periodes van 20 minuten gespeeld en wanneer het tijd is voor reclame op tv dan wordt de wedstrijd stil gelegd want thuis op de bank mag je uiteraard ook niets missen! Tijdens die reclameblokken komen de "Icegirls"op het ijs om het schraapsel van het ijs te vegen, reclameblok voorbij? dan gaat de wedstrijd weer verder. Ge-wel-dig! In de rustperiodes wordt er met het publiek verschillende spelletjes gespeeld en kun je heel wat winnen van t shirts tot vakanties. Het is 1 groot feest om mee te maken, helaas hebben "onze" Flames verloren met 5-3. Vanaf nu zijn we fan van de Calgary Flames Icehockey Team ;0) We zijn heel blij het een keer meegemaakt te hebben, het was onvergetelijk!

1. Marlous:
    8 oktober 2011
    Heel veel plezier nog deze laatste paar dagen. Ondanks dat ik jullie net in het echt heb gezien. Geniet van de wedstrijd en alle gekte erom heen. Zorg wel dat mijn vader zijn goede shirt aan heeft dan gaan ze zeker winnen.

X Marlous
  2. John en Carla:
    9 oktober 2011
    Leuke mannen zo in het rood!!!!!
    Go Flames Go.
  3. Lidwien:
    9 oktober 2011
    Neem het er nog maar even van hoor. Voor je het weet zit je weer hier in het kikkerlandje. Ook wel weer leuk maar toch ....
    Koos, eet je niet te veel hamburgers en drink je niet te veel bier. Met je mond vol kun je niet zingen en als je dan een Grizzly tegenkomt...

Tot ziens in Nederland.
    Lidwien
  4. Claudette:
    9 oktober 2011
    Veel plezier bij de wedstrijd en heb maar veel fun de laatste dagen. Fijn dat jullie zo'n mooie camper reis hebben gehad. Wij zijn benieuwd naar de rest van de foto's. Nog mooie dagen en een groet van B&C
  5. Carla:
    9 oktober 2011
    Wat gaat het hard om als je geniet! Jullie hebben een prachtige reis gehad en geniet maar lekker!!
    Carla