Bulahdelah

1 november 2016 - Bulahdelah, Australië

Byron Bay - Bulahdelah  548 km

Het is weer een reisdag en het is fris als we om half acht van de camping rijden. 20 graden zijn we niet meer gewend.  Hij zal heus verder oplopen, hoop ik. New South Wales is drukker bevolkt dan Queensland en daarom ook drukker. Ook veel werk aan de weg waardoor het niet echt opschiet. Onderweg niet veel te zien, hoewel? We doen een koffie break op een soort van uitkijk punt en kijken richting oceaan. Ik denk walvissen ( Humpback Whales)  te zien en pak de verrekijker en ja hoor. Ik zie de walvissen springen en weer op het water ketsen. Vind het nog wat ongeloofwaardig maar ook Koos ziet het. Misschien kunnen we dichterbij komen en rijden naar Korora want daar denken we ze te zien maar hier zijn ze  niet. Het is moeilijk in te schatten waar ze zouden kunnen zijn en om nou al die gehuchten af te gaan... We hebben ze gezien al was het op afstand! We draaien de 2 baans snelweg weer op en kunnen lekker doorrijden. Af en toe gespetter en om 16.00 uur komen we aan op camping Bulahdelah. Een camping die pas overgenomen is door een nieuwe eigenaar en 16 dollar (11euro) kost. Kijk dat zijn nog eens prijzen :)  We zitten nog even lekker buiten, genieten van het weer en het biertje met de nootjes. We raken aan de praat met de buurman die verteld over zijn jeugdliefde die uit de buurt van Rotterdam kwam. In de tussentijd zien we veel vogels, Rainbow Lorikeets hebben de overhand maar dan moet je weer uitkijken dat ze niet boven je zitten want ze poepen er op los hahahaha. Tegen etenstijd lopen we weer naar de kampkeuken die dit keer heel eenvoudig is maar het gasfornuis werkt en daar gaat het om. Koos maakt nog een praatje met de nieuwe eigenaar en dan is het etenstijd. We hebben heel wat kilometers gemaakt de laatste dagen dus doe je mee aan de prijsvraag dan kan je maar beter opnieuw je kilometerstand aanpassen :) Na 15 november maak ik de winnaar bekend dus het kan nog steeds.

Camping Bulahdelah: 1 nacht