Byron Bay

31 oktober 2016 - Byron Bay, Australië

Gisterenavond gekookt in de kampkeuken, kookspullen mee, borden en bestek en koken maar. Lekker makkelijk want je hebt alles bij de hand. Een kookaburra zat al een tijdje op de hoek van de tafel en ja hoor...pikt ie zo mijn vlees van mijn bord! Er loopt en vliegt hier van alles rond en voor je het weet ben je het kwijt. Een medekampeerder kwam vertellen dat hij een grote slang had gezien, dat wilde ik ook. Gelukkig waren er meer kokkies die dat ook wilden dus gewapend met mobiel gezocht maar helaas niet gezien.

31-10
Vanmorgen tikte het op de camper, af en toe regen maar niet genoeg om de wandeling naar het Byron Bay Lighthouse over te slaan. Een wandeling van ongeveer 3 uur naar de vuurtoren, het meest oostelijke punt van Australië. We hebben de bus genomen naar het centrum en vandaar de wandeling begonnen. De uitzichten zijn prachtig en ondertussen is het droog geworden, het blijft wel zwaar bewolkt. Als we boven zijn bij de vuurtoren doen we een rondleiding in de vuurtoren en inderdaad hebben we mooi uitzicht op de kust en Byron Bay. We drinken een kop koffie met een soort van muffin erbij en wandelen daarna weer verder naar het dorp. Byron Bay is wat hippie-achtig en in 1 van de vele pubs hebben we wat gedronken en verder wat inkopen gedaan. Australië is niet bepaald goedkoop, voor een flesje Heineken betaal je 9 dollar, zo'n kleine 7 euro! Die slaan we dan ook over en nemen een lokaal biertje. Prima te drinken overigens. Heb hier nog een strandjurkje gekocht. We konden vanmorgen Koos zijn Falke wandel sokken niet vinden en denken dat die achter gebleven zijn op Magnetic Island omdat we daar de schoenen hebben omgeruild voor de slippers. Hij heeft nog een paar mee dus dat komt wel goed, mochten we tegen een paar aan lopen dan schaffen we die nog aan. Op de camping halen we de was van de lijn want we gaan morgen weer verder. Verder richting de Blue Mountains.
We zijn de grens Queensland - New South Wales gepasseerd en het tijdsverschil is nu 10 uur met jullie. Wij zijn een uur vooruit gegaan en jullie een uur terug.

Het is erg leuk om door zoveel mensen gevolgd te worden.

1. Agnieta:
    31 oktober 2016
    Hi hi ja koos moet er aan geloven gewoon lokaal bier soms wordt je aangenaam verrast en soms dus niet ,blijft ook altijd gek al die vreemde flora en fauna om je heen