Garderen

23 mei 2024 - Garderen, Nederland

Garderen 20 - 05 - 2024

2de pinksterdag en pakken na het ontbijt en de koffie onze fiets. Gisteren had ik een knooppuntenroute gemaakt die langs Molen de Hoop van Garderen, Caitwickerzand, boswachterij Kootwijk, Nieuw Millingsche Zand en door boswachterij Garderen weer terug naar de camping gaat. Het is nog niet druk als we beginnen maar bij Kootwijkerzand waar ook een uitkijktoren is wordt het al drukker. We fietsen langs het imposante gebouw van Radio Kootwijk en voor Koos is het dan een behoorlijk stuk vals plat. Hij rijdt op zijn hybride fiets en ik elektrisch. Hij kon even bijkomen bij een kijkwand waar wat mensen stonden te kijken en we hebben van onze eerdere reizen geleerd; als er volk staat te kijken is er vast iets te zien. En ja hoor, in de verte een edelhert hinde. Hebben we toch nog wild gezien. Weeronline heeft het de laatste dagen zwaar want de voorspellingen komen niet uit,  regen blijft uit en het is warm in het zonnetje. We eten makkelijk en kunnen nog lang buiten zitten.

DSC02424-01

Garderen 21 - 05 - 2024

Vandaag trekken we weer onze wandelschoenen aan.  Ik heb een route via Komoot en dan is het zaak om de navigatie in de gaten te houden. Ik had mijn telefoon met mijn powerbank gekoppeld maar het snoertje laat het afweten want de batterij van mijn telefoon loopt gestaag terug.  Toch kunnen we een mooie wandeling maken van de gebaande paden af, heerlijk  helemaal alleen door bos en over de hei. Koos neemt het over op zijn telefoon omdat de mijne bijna leeg is. Conclusie..snoertje kan weggegooid worden.
Na 15 kilometer strijken we neer op het terras van IJstijd en genieten van een welverdiend ijsje. We kunnen nog buiten eten maar krijgen daarna te maken met een onweersbui. Het blijft vanavond regenen. Morgen is het plan om naar Amersfoort te gaan.

DSC02505-01

Amersfoort 22 - 05 - 2024

Het heeft veel geregend vannacht. Vandaag gaan we met het openbaarvervoer naar Amersfoort, we stappen in Putten op en zetten daarom de auto bij de P&R. Het is niet zo lang met de trein en in Amersfoort starten we eerst met een lunch in restaurant de Overburen en daarna lopen we op ons gemak het centrum in. We winkelen wat en bezoeken het museum Flehite waar een Lego tentoonstelling is met de voornaamste gebouwen van Amersfoort. We wisten na contact in de ochtend dat mijn broer en schoonzus ook in Amersfoort zijn en na telefonisch contact zouden we verder afspreken om eind van de middag een terrasje te pakken maar wat is nou het toeval...We kwamen elkaar tegen in het museum! We hebben met elkaar gezellig op een terras gezeten en zijn daarna ieder weer een kant op gegaan. Wij weer terug naar Garderen en zij naar hun hotel. Op de camping hebben we de auto geparkeerd en zijn naar het centrum gewandeld naar het restaurant Ons Lagerhuys. Heerlijk gegeten en daarna nog lange tijd voor de caravan gezeten. Morgen gaan we opruimen en dan zit het er weer op.

20240522_145332-01

Het was een gezellige week met de kampeerders en we hadden er goed weer bij. Omdat het nog goed weer bleef hebben we nog een paar heerlijke dagen met elkaar gehad.

1. Jacqueline:
    25 mei 2024
    Leuk verhaal weer en welkom thuis 👋
  2. Claudette:
    25 mei 2024
    Nu weer thuis met mooie herinneringen. Het was weer leuk om jullie te volgen. Tot een volgende keer.
  3. Agnieta:
    25 mei 2024
    Heerlijke dagen gehad jullie was weer leuk om mee te reizen,grappig om elkaar dan zo te ontmoeten in het museum
  4. Bert:
    🌞👌