Te wisselvallig.

19 augustus 2014 - Yport, Frankrijk

Maandag 19-08-2014 Etretat

Het lijkt een mooie dag te worden. Een paar wolken maar voor de rest ziet het er vriendelijk uit. Vandaag gaan we naar Etretat, een leuk stadje en erg toeristisch maar ja dat zijn wij ook :) Het is druk, ik denk dat iedereen wil profiteren van de momenten dat het hier droog is in deze regio. Met het weer schiet het nog niet echt op, erg wisselvallig maar we moeten het er nog even mee doen. We zoeken het eerst weer hoger op en lopen boven op een klif met een geweldig uitzicht. Links zien we de  “Olifant” waar we straks nog naar toe zullen gaan. Eenmaal weer beneden gaan we eerst een hapje eten. Koos zit aan de mosselen en ik neem een crêpe “Bounty”, een pannenkoek met banaan, chocola en slagroom. Een beetje teveel van het goede :) Nadat we lekker hadden gezeten zijn we begonnen aan de wandeling naar boven. Een flinke klim maar het was prachtig. Mooi uitzicht op het dorp en de oceaan. We hebben op de kop van de "olifant" gestaan en later hebben we hem van de andere kant bewondert en we vinden het inderdaad een olifant, zie zijn ogen zelfs! Na een tijdje van het zonnetje te hebben genoten zijn we weer richting auto gegaan. Op de camping wat gedronken en lekker gegeten. Na het eten de zonsondergang op hoogte gadegeslagen. Al met al is het een mooie dag geweest.

Dinsdag 20-08-2014 Pont du Normandie

Regen tikt op de caravan. Het is te wisselvallig om hier nog langer te blijven en besluiten dan ook om morgen naar het zuiden te vertrekken. Bij de koffie een keuze gemaakt en het wordt Gorges du Tarn, hopelijk is het daar wat lekkerder weer. Na de koffie klaart het zowaar weer wat op, het zonnetje komt flauw door de bewolking en de regen is gestopt en om van deze korte momenten te genieten rijden we naar Pont du Normandie.  Een hoge brug tusssen Le Havre en Honfleur, ruim 2100 meter lang, 214 meter hoog en in 1995 is de brug in gebruik genomen. We zijn naar het hoogste punt gelopen en onder ons ligt een natuurgebied met vele vogels. Lepelaars, witte reigers en ooievaars gezien. En.. uitzicht op de havens van Le Havre. Op de terug weg naar de camping hebben we eerst nog wat boodschappen gedaan en bij de caravan nog van de zon kunnen genieten. Omdat we morgen weer vertrekken ruimen we al een beetje op. Op naar de zon! ( hoop ik) Als we zo'n beetje klaar zijn vraagt de overbuurman om nog even wat te komen drinken en hij was wel nieuwsgierig naar het Keezspel. Gezellig en gelijk vrienden geworden op fb, Jeroen is drummer in de band Leaf en gelegenheidsdrummer van verschillende artiesten. Hij is ook al eens op Indian Summer geweest dus je weet maar nooit :)

Woensdag 21-08-2014  Sazeret

Om 8.15 uur rijden we de camping af, jawel...in de regen! Ook is het koud, amper 14 graden dus houden we de westkust voor gezien. Jammer want we hadden hier echt onze vakantie willen vieren, wie weet komt het er ooit nog eens van. Onderweg klaarde het op maar de temperatuur blijft vooralsnog steken op 20 graden, veel te koud we willen het warmer hebben!! Na ruim 500 km komen we aan in Sazeret, een boerencamping gerund door Nederlanders. Het is een oude boerderij met in de stallen het sanitair en de grote schuur is nu een restaurant. Kippen, eenden een paard en een ezel maken het compleet. We zetten de caravan op de pootjes en pakken de nootjes, kaasjes en een koud biertje. De ezel horen we met regelmaat balken maar als ik het wil opnemen voor een nieuwe ringtone houdt hij zijn bek! Vanavond uiteten in de schuur ;) Geen moeilijke kaart maar het smaakte prima, flesje wijn erbij wat wil je nog meer. Morgen rijden we verder naar het zuiden.

1. Francis:
    24 augustus 2014
    Hee Christien, wat jammer dat jullie het qua weer niet treffen.
    Ik hoop dat jullie nu beter weer gaan krijgen. Heel leuk om jullie vakantie verslag te lezen.. :)
  2. Agnieta:
    24 augustus 2014
    Hoi koos en Christien jammer van het weer kan zo mooi zijn daar nu maar hopen dat jullie niet voor niets zo afgezakt zijn. En ook daar weerleuke dingen zien en beleven