Winterberg

6 juni 2011 - Winterberg, Duitsland

Maandag 6 juni

We zijn vertrokken voor 3 dagen naar Winterberg, de veiling die ik al bijna een jaar geleden gewonnen had eindelijk opgemaakt. In eerste instantie zouden we op de motor gaan maar het weer was te onzeker dus hebben de auto genomen. Onderweg bij Zaanstad betrok de lucht met een flinke bui die tot Amersfoort duurde, we keken elkaar aan en waren het erover eens dat we er goed aan gedaan hadden om maar niet op de motor te gaan. Om 15.30 uur ongeveer kwamen we aan bij Hotel Leisse in Winterberg en kregen een ruime kamer met eveneens ruime badkamer. Het thema van de kamer was duidelijk Afrika, er stonden olifanten- en  nijlpaard- beeldjes en ook de nodige wanddecoratie was er op aangepast, we hadden zelfs een dekbedovertrek met olifantenprint ;)  Nadat we de tas hadden neergezet zijn we het dorp ingegaan en een wandelkaart aangeschaft. Daarna een terrasje opgezocht voor een lekker koud biertje. Onder het hotel was restaurant/café Leisse dus daar hebben we lekker gegeten en niet te veel gelukkig want de Duitsers weten van opscheppen! ’s Avonds op het terras een spelletje “keezen” gespeeld, wat zelfs met z’n 2en leuk is. We hebben besloten om het ook mee te nemen naar Canada straks, niet het grote houten bord maar het  mens-erger-je-niet  spel en met een spel extra kaarten kom je ook een heel eind.

sauerland huis

Dinsdag 7 juni

Na het ontbijt hebben we onze wandelschoenen aangetrokken en een wandeling gemaakt, het viel me niet tegen maar ook niet echt mee, het wandelen staat een beetje op een laag pitje terwijl ik volgende week de Alkmaarse 4 daagse ga lopen! maar allerlei blessures doen me de das om op dit moment :( Het was een mooie wandeling met flinke klimmers en afdalingen en heb onderweg de nodige foto’s gemaakt. Op een gegeven moment kwamen we geen bewegwijzering meer tegen en hebben we daarom iets omgelopen, uiteindelijk kwamen we weer op het juiste pad en hebben onze weg vervolgd. Het is zo rustgevend om door de bossen te wandelen dat het soms net lijkt alsof je door een immens grote volière wandelt ;) Je hoort heel veel vogels maar ziet ze niet altijd. Onderweg hebben we in ieder geval wel een boomkruipertje, een zwarte wouw en een  “gewone”  buizerd gezien. Toen we weer in het dorp aankwamen hebben we onszelf op een heerlijk koud biertje getrakteerd en die ging er goed in zodat er nog een tweede besteld werd :) De wandeling heeft uiteindelijk zo’n 5 uur geduurd dus dat koude biertje smaakte prima!  Bij de supermarkt hebben we een stukje kaas gekocht voor bij het flesje wijn vanavond en opnieuw een spelletje “keezen”.  We hebben de smaak te pakken :)

wandelpad

Woendag 8 juni

Ik kom met spierpijn mijn bed uit, dus dat belooft nog wat volgende week, nou ja.... in Alkmaar zijn geen bergen dus dat biedt wel weer perspectief ;)  Het weer is omgeslagen, zo mooi en warm het gisteren en eergisteren was zo vies en koud is het nu. Het had flink geregend vannacht en zag het er somber uit met laaghangende bewolking. Gelukkig zijn we niet op de motor, toeren met een zonnetje is een stuk aangenamer dan zonder zon! Na een uitgebreid ontbijt hebben we onze tas gepakt en zijn we de auto ingestapt om weer naar huis te gaan. Onderweg even een broodje genomen en tegen 15.00 uur waren we weer thuis na een heerlijk weekendje. De volgende keer willen we toch eens op de motor!

kleine vos

1. Brrrt:
    8 juni 2011
    eerst zien of het gaat??
  2. Brrrt:
    8 juni 2011
    Ja mooi verhaal, Crissie. We lazen het al eerder maar toen had je de fotoos er nog niet op. Tja dat weer hé, wij weten inmiddels ook weer wat regen is. Zelfs de camper heeft hagelschade aan het dak. Toen we in Eerbeek stonden ging het ff goed te keer. Vandaag was het voor de helft goed en konden we naar Grolloo wandelen. Morgen beter en dan fietsen. Zaterdag thuis. Jullie hebben leuke dingen gedaan en gezien. Maar 5 uur wandelen met die blessure is dat goed?
  3. PeterS:
    25 januari 2012
    Hey Christiene,

leuk verhaal. Wij zijn van plan om deze zomer ook bij Winterberg te gaan wandelen. Dit inspireert en ik krijg nu al zin om te gaan!