Whitsunday Islands

26 oktober 2016 - Airlie Beach, Australië

Vanmorgen wat gespetter en bewolkt maar desalniettemin gaan we de Whitsundays aan doen. James Cook ontdekte de eilandengroep op 1ste Pinksterdag, Whitsunday en wij gaan het vandaag ontdekken. Om 8.15 uur worden we opgehaald door een busje van Ocean Rafting. We gaan dan ook super snel van start en de kapitein haalt wat bochtenwerk uit de kast. Met een vaart van 55/60 per uur denderen en bonken we over de oceaan. Eenmaal bij ons eerste snorkelpunt aangekomen is het droog en de zon schijnt weer. We moeten allemaal een wet-suit aan pff, het kleed wel lekker af zo'n rubber pak maar prettig is anders. Een wetsuite moet je aan als er kans is op stingers, kwallen met enorme lange dunne tentakels. Een erg giftig soort dat dodelijk is en door het rubber kunnen ze niet heen prikken dus is dat veilig. Het ziet er weer mooi uit onder water, veel koraal en vissen. Het blijft bijzonder om zo tussen al die tropische vissen te zwemmen. Na een tijdje snorkelen gaat de scheepstoeter en varen we naar een ander punt, hier wat minder koraal maar des te meer vissen en in de verte een zee schildpad. Na het snorkelen mogen de pakken uit en gaan we naar Hill Inlet op White Heaven Beach. Wit zand en azuurblauwe zee, geweldig. Dit moet je gezien hebben, prachtig is het! We wandelen naar het lookout met een bemanningslid die veel weet te vertellen over wat we tegenkomen, onderweg zien we een goanna, verwant aan de varaan. Je kijkt je ogen uit, wat is het mooi allemaal. Na het wandelen een goed geserveerde lunch op het strand, het kan niet op. Hoewel je moet uitkijken dat de meeuwen je niet voor zijn! We hoefden nog niet terug dus hebben een strandwandeling gemaakt en hebben nog roggen en een zebrahaai gezien. en dan is het tijd om weer terug te gaan, in full speed terug naar Airlie Beach en aan het eind van de middag werden we weer bij de camping afgezet. Een super dag gehad. Na het eten doen we nog een spelletje Keezen en ondertussen steekt de achterbuurman de kerstverlichting aan. We blijven het vreemd vinden die kerstsfeer in winkels en daarbuiten.