op weg naar huis

28 juni 2012 - Ingolstadt, Duitsland

Smlednik, Slovenië - Ingolstadt, Duitsland  ( 478 km )

We hadden de wekker op 7.00 uur gezet want de terug reis gaat beginnen. Weer naar huis gaan geeft altijd zo'n dubbel gevoel, aan de ene kant heb je er nog geen zin in omdat dit luie leventje je voor nu wel goed bevalt en aan de andere kant is het ook wel weer lekker om thuis te zijn. De ruimte van je huis en tuin en de luxe die je hebt lonkt dan ook wel weer. We hadden gisteren al opgeruimd dus nu alleen wat water gekookt en een broodje genomen met een kop koffie. Om 8.15 uur zijn de pootjes van de caravan ingedraaid en gaan we op weg. Het mooie weer nemen we voorlopig mee en alles gaat goed. De grensovergang van Slovenië naar Oostenrijk gaat zonder erg omdat midden in de Karawankentunnel de grens is. We stoppen een aantal keren onderweg voor een korte pauze. Bij de Chiemsee in Duitsland nemen we wat meer tijd en zetten de caravan neer, draaien de pootjes uit en eten op ons gemak een broodje. Het is een mooie plek, uitzicht op het meer waar de eenden, ganzen en meeuwen lui rond dobberen. Na een uurtje rijden we verder en zoeken tegen vieren een camping in de buurt van Ingolstadt. Het is nog steeds mooi weer dus lekker gezeten en gegeten onder de luifel. Na het eten nog even het luie zweet weg spoelen onder een douche met een heerlijke straal en dan een spelletje Keezen, ik wil nu een keertje winnen want van alle spelletjes die we gespeeld hebben heb ik er misschien 2 gewonnen dus het wordt dan wel weer eens tijd. Koos loopt ook af en toe even naar de kantine voor de voetbal. Italië weet te winnen van Duitsland, in de verte horen we getoeter dus daar zullen wel Italianen wonen. Inmiddels begint het te regenen en af en toe een klap en een licht flits.