Waterton Lakes National Park

5 oktober 2011 - Waterton Park, Canada

Blairmore - Waterton  ( 102 km )

Het is zwaar bewolkt en ondanks dat de trein een paar keer langs gekomen is hebben we redelijk goed geslapen, de lieve man hield rekening met ons want hij trok niet zo fanatiek aan de hoorn gelukkig:) Vandaag gaan we eerst naar Frank want daar is een museum over de aardverschuiving die daar heeft plaats gevonden.  Museum Frank's Slide gaat pas om 10.00 uur open dus ook vandaag geen haast want het is op nog geen tien kilometer van de camping. We komen tegen kwart over 10 aan bij het museum en zien al door de informatieborden die her en der staan opgesteld wat er gebeurd is in 1903, in het museum wordt ook veel aandacht besteedt aan mijnbouw, iets wat we al eerder hebben gezien in Luxemburg, toen zijn we zelfs ondergronds gegaan dus besluiten alleen buiten te kijken. De rotslawine is indrukwekkend en wat zal het een ongelofelijk lawaai geweest zijn toen het gesteente van Mount Turtle begon te schuiven. Bij de ramp die zich ’s nachts voltrok zijn 70 inwoners van Frank omgekomen en is tot op heden nog steeds de grootste aardverschuiving van Canada. Na ons bezoekje zijn we doorgereden naar de Lundbreck Falls, een leuk watervalletje waar we koffie gedronken hebben. Na onze koffiebreak zijn we doorgereden naar het Waterton Lakes National Peace Park. Ze noemen het hier ook wel "where the prairie meets the mountain" en zo ziet het er ook uit. Wie wel eens in Zuid Frankrijk naar de Pyreneeën is gereden ziet hetzelfde, ineens doemen de bergen op vanuit een vlak landschap, mooi om te zien in ieder geval. Als we het park binnenrijden zoeken we de bizons op maar deze lieten zich alleen van grote afstand zien dus besloten we eerst maar even te lunchen en misschien zouden de bizons zich dan verplaatsen richting ons ware het niet dat toen we weer verder wilden rijden we niet verder kwamen dan huhuhuhuhuh, lege accu! Ojee wat nu.. aan duwen is geen optie. We kwamen erachter dat we het licht van de auto hadden aanstaan terwijl wij ons broodje aten, stom! We hebben alles uitgeschakeld wat eventueel stroom zou afnemen en hebben een tijdje gewacht maar dat hielp niet dus Canadream gebeld, we moesten een knop onder het dashbord ingedrukt houden en tegelijk starten en jawel :) we konden weer verder. Achteraf hadden we dat kunnen weten omdat het ons bij Canadream was uitgelegd maar ja er kwam toen zoveel informatie op je af. Ondertussen hadden de bizons zich inderdaad verplaatst maar nu helemáál uit zicht. We zijn doorgereden naar de camping, het Waterton Town Site Campground het is een self registrated camping dus envelop invullen met je gegevens, geld er in en klaar is het weer. De regen komt nu echt met bakken uit de lucht maar zijn we later in de middag toch nog even naar Cameron Lake gereden, het is een prachtige omgeving, de geelgekleurde bomen geven zowat licht en dat al met dit sombere weer dus wat zal het hier ongelofelijk mooi zijn als de zon schijnt. Wild Life hebben we verder niet gezien behalve dan de herten die hier op de camping rond lopen. Morgen weer een dag..

1. John en Carla:
    8 oktober 2011
    Lang leve de wegenwacht toch!!!
    Hebben alle foto's net gezien en helemaal geweldig. Kunnen goed zien dat jullie hebben genoten en nu nog even samen de rest van de vakantie genieten.