Warrnambool

9 november 2016 - Warrnambool, Australië

Ballarat - Warrnambool 204 km

Het raakt een beetje bewolkt en warmer dan 12 graden wordt het niet. We zitten in het zuiden en het is kouder dan in het noorden. Bij ons is dat juist andersom. Vandaag een kort ritje naar Warrnambool. Er wordt door sommige onder jullie flink gegokt over de gereden kilometers die we rijden met de camper. We hebben excursies gedaan waarbij we gehaald en gebracht werden dus zou zeggen.....Ook hebben we zelf uitstapjes gemaakt of moesten we omrijden in verband met wegafsluitingen of omdat we geen camping konden vinden of gewoon de weg even kwijt raakten. Jullie kunnen tot 16 november de kilometers nog doorgeven. We hebben er al een paar genoteerd maar je kan altijd nog veranderen. Voor degene die er het dichtst bij zit hebben we een leuke herinnering. Maar zoals gezegd zetten we koers richting het zuiden van Victoria. Ballarat is een grote plaats maar zodra je de stadsgrens gepasseerd bent is het weer stil en rustig op de weg. Zo heel af en toe hebben we al een buitje gehad maar voor de meeste mag het geen naam hebben, voor je het weet is het alweer droog. Ook hier weer veel schapen en akkerbouw. Het vee staat veelal bij elkaar op het land, de landerijen zijn zo groot dat de koeien, schapen en de paarden bij elkaar staan. Ook zien we hier mussen, spreeuwen, merels en zelfs konijnen! Geen tropische vogels meer. Onderweg hebben we koffie gedronken in Darlington, een leuke uitbaterij waar ze de openhaard aan hebben want tja... het is maar 12 graden! Rond 13.00 uur rijden we de camping Discovery Parks op in Warrnambool en zitten lekker buiten want de temperatuur is opgelopen naar een graad of 18. We hebben de boodschappen weer gedaan bij de Coles in het centrum van Warrnambool en een soeppie gegeten voor we naar de kust wandelen. Het is mooi weer tenslotte. We zien een Jan van Gent en Little Penguins, leuk. De kustlijn is lekker ruig hier. Morgen gaan we weer verder richting de Great Ocean Road. Nu koken, een wijntje, biertje en vanavond weer een spelletje keezen. We zien op de tv in de campkitchen dat Trump president van Amerika geworden is.

Camping Discovery Parks: 1 nacht

1. Vankozum.:
    11 november 2016
    Wat de kilometers betreft er komen er ook nog wat bij omdat we eigenwijzer waren dan de tom tom :-)