Vledder

8 september 2021 - Vledder, Nederland

Vledderhof

Koos ging fietsen terwijl ik ga speuren naar de boomkikker, een gifgroen kikkertje van zo'n 3 cm groot...klein dus. Het is bramentijd en dan is het ook boomkikker tijd want ze zitten graag in bramenstruiken en op de bramen. Ik parkeer de auto op de dagcamping van Vledder en begin te zoeken. Aan beide kanten staan bramenstruiken dus ga eerst rechts zoeken en op de terug weg naar de auto de linkerkant. Er staan er genoeg dus dat wordt zoeken. Ook zijn er vennetjes en ander struikgewas. Ik zocht beide kanten af maar geen kikkertje gezien wel zat ik onder de muggebulten en de krassen van de struiken. Ze zeggen dan ook dat je er wat voor over moet hebben maar als het resultaat nul is denk je daar toch anders over. Maar goed, evengoed wat foto's gemaakt van een mooi gebied. Toen ik weer terug kwam op de camping was Koos ook net terug en zat nog even bij te komen van de 70 km in de benen bij een temperatuur van 27 graden! Een koud biertje gaat er dan wel in.

DSC09427

1. Brrrt:
    14 september 2021
    Je moet er wat voor over hebben. En je dag komt om... 😜 Die Koos is wel slim. Geen krassen.
  2. Claudette:
    15 september 2021
    Weer mooie foto's Christiene. Soms moet je geluk hebben met die kikkertjes. Maak je een foto van een paddestoel en springt er een kikkertje weg. Ze zijn zo klein en hebben best een schutkleur. De kikkertjes die ik tegenkwam tenminste.
  3. Christiene:
    15 september 2021
    Zeker maar deze zitten echt mooi op een blad of een braam en springen niet zo snel weg. Ze zijn gewoon lastig te vinden 😉 Maar het zijn zeker leuke wezentjes 🐸