Uitwaaiend naar huis

9 september 2021 - Ruinerwold, Nederland

Waddenkust

9-9-2021

Vandaag weer richting huis maar besluiten er een dagje van te maken. We rijden daarom op tijd weg. In Sint Annaparochie stoppen we voor koffie met gebak, een lekker begin. Daarna zetten we koers naar Zwarte Haan dit is een buurtschap van de gemeente Waadhoeke. 3 huizen, een gemaal en een restaurant maar midden in de Waddenzee natuur. We lopen de dijk op en doen een stukje Waddenzee.  Het is eb en het wemelt er van de vogels. We zien de grauwe gans, meeuwen, scholeksters, aalscholvers, bontbek plevier, kanoeten, tapuit, sternen en wat al niet meer, het zijn er ontelbaar veel. We rijden verder naar Westhoek waar we even lekker gaan zitten met ons meegebrachte lunch. Terwijl we om ons heen kijken en genieten van het uitzicht gaat mijn telefoon...het is mijn jongste broer die in zuid Frankrijk woont. Niks ernstig gewoon even lekker beppen. Hij zit aan de Cote d'Azure en wij aan de Waddenzee! Er zit een klein beetje vertraging op de lijn maar het blijft wonderlijk. Toen wij de auto instapten stond daar Menno Bentveldt met cameraman en wat gasten, ze kwamen opnames maken voor Vroege Vogels, leuk programma 😉 Om van Westhoek naar Koehool te komen rijd je op een dijk die overgenomen is door schapen dus dat wordt laveren en uitkijken dat je er niet 1 onder krijgt. Het gaat goed en we gunnen ons nog 1 blik op de Wadden voor we naar Franeker gaan. Een verrassend leuk stadje met heel wat monumenten en natuurlijk een elfsteden bruggetje. We slenteren wat rond voor we op een terras belanden voor een drankje en terug van weggeweest...een portie bitterballen 😋 Via het Kaatsen stadion lopen we terug naar de auto en zetten koers naar Noord Holland.  In Den Oever wilden we wat eten maar helaas kwam de tijd van reserveren niet uit en hebben er heel even rond gelopen voor we in Wieringermeer bij een bekende keten wel terecht konden. We hebben lekker gegeten en gezeten. Een mooie afsluiter na een top week en heerlijke dag.

DSC09710

1. Bert:
    17 september 2021
    Leuk zo'n dagje. Is genieten.