Turenne en Martel

28 augustus 2015 - Treignac, Frankrijk

28-08-2015 Turenne en Martel

Vandaag begint het met zeer lage bewolking want in het dat hangen de wolken. Toch gaan we weer eens wat cultuur snuiven. We rijden naar Turenne, een stadje op een berg met kasteel. Het kasteel dateert uit de 13de  tot begin 14de  eeuw. We moeten eerst 130 traptreden omhoog en komen bij de ingang van het kasteel. We komen in de zaal van de wacht, we lopen verder door en komen in de franse tuin. Een mooi aangelegde tuin met zicht op de toren van 30 meter hoog. In de tuin nemen we een broodje en zitten te genieten van alles wat rond vliegt aan verschillende vlinders. Daarna willen we de toren beklimmen maar de vliegende mieren strooien roet in het eten, Bah. Het zijn er teveel  en krijg er de kriebels van dus gauw weer naar beneden.

Na Turenne rijden we amper 20 km verder naar Martel, een dorp met vele torens. Hier lunchen we eerst voor we het dorp echt gaan bekijken. Een heerlijke  maaltijdsalade voor mij en Koos neemt Plat du Jour. Een driegangen menu wat voor mij veel te veel is. Nog even uitbuiken en dan de warmte in want inmiddels is de temperatuur opgelopen naar 33 graden. We slenteren door het dorp en het levert mooie plaatjes op. Terug op de camping was de sauna opgestookt en maken er gebruik van. Je zal wel denken met die hitte maar een sauna is altijd lekker , vinden wij. Lekker een koude douche en dan weer zwemmen en nog een toertje.