Torquay

13 november 2016 - Torquay, Australië

Gisterenavond nog steeds regen maar niet echt koud gelukkig, hoewel die Aussies daar anders over denken. Toen wij gisteren wilden koken in de kampkeuken was het al erg bedrijvig. De Aussies houden van gezelligheid, ieder weekend is het raak. Ze komen dan allemaal bij elkaar en steken de BBQ aan en zitten dan gezellig te bieren en te eten. Iedere plaats of gehucht heeft een park met een BBQ. Gisterenavond hadden ze de vuurkorven aangestoken, het regende en ze hadden het blijkbaar koud want winterjassen aan en mutsen op! Komen wij aan in korte broek hahahahaha. Wij zijn de restjes aan het opmaken want het eind nadert van het camperen.

13-11-2016 Cape Otway - Torquay 119 km

Vannacht heeft het flink geregend, Victoria ziet waarschijnlijk niet voor niets zo groen. We rijden verder richting Melbourne en zoeken een camping in de buurt van Torquay. Bij Lorne eindigt of begint de Great Ocean Road, voor ons eindigt hij. Het klaart op en voorzichtig breekt de zon door. Tijdens onze rit over deze slingerende weg langs de kust zien we voor het eerst levend wild rennen. We hebben alleen maar dode dieren gezien langs de kant van de weg maar nu rende er een koala langs de kant van de weg. We hopen dat hij of zij een veilig heenkomen heeft gevonden. Koalas zijn nogal stress gevoelig. In Anglesea hebben we koffie gedronken met een brownie. Nog een klein stukje en we zetten de camper neer op Torquay Holiday Park. We eten een broodje en lopen richting het centrum. Het is zondag dus er valt niet veel te doen. Heb wel een boek gekocht; Birds of Australia. We hebben veel vogels gezien en vind het leuk om dat na te kijken. Morgen is het vooral de was doen en schoonmaken.

Camping Torquay Holiday Park: 2 nachten

1. Jacqueline Bellis:
    13 november 2016
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Dus het einde met de camper is in zicht? En daarna?
  2. Christiene:
    13 november 2016
    Eerst 2 dagen Melbourne en dan vliegen we naar Alice Springs voor een georganiseerde tour.
  3. Petra de Groot:
    13 november 2016
    Dat doe je goed! Hier konden we helaas niet een goed boek over de Australische vogels vinden, als kado voor je verjaardag.
    Have fun! En ik ga nog even mijn best doen om een juiste gok te doen naar je aantal kilometers....vandaag nog zal ik de eindstand melden.
    Groetjes Petra dG
  4. Sandra:
    13 november 2016
    Het einde inzicht, wat is het snel gegaan! Geniet nog even en een super reis terug!
  5. Christiene:
    13 november 2016
    nog 13 dagen te gaan Sandra :)
  6. Lidwien:
    Hoi, Chrisco en Vankozum,

Even het aantal kilometers maar weer aanpassen;-)
    Willen jullie mij nu zetten op 5.065 km.? Hopelijk blijft het hierbij.
    Fijne dagen in Melbourne en goede vlucht naar Alice Springs.

Hugs,
    Lidwien
  7. Michelle:
    13 november 2016
    Ja zeg het einde komt in zicht voor jullie! Maar eerst nog fijn de warmte in bij Alice Springs! Zal ook wel weer bijzonder zijn!
    Hierbij mijn laatste en eindbod voor het door jullie gereden aantal kilometers, dat is: 5210 kilometer!!!!
    Geniet nog even verder in het mooie Australie.
  8. Petra de Groot:
    13 november 2016
    Hoi Christiene, Nou ik heb zitten rekenen en ik moet mijn eerste gok van een kleine 7.000km naar beneden toe bijstellen (dat was gokken in het wilde weg :).....ik kom ook uit op een kleine 5.000km, maar ik moet nu een definitieve stand opschrijven....en ik weet alle kleine ritjes lopen ook nog op dus: Ik maak 5.450km van.
    Ik wens jullie nog een heerlijk verblijf in Australië, want voorlopig zijn jullie nog niet thuis. Veel plezier nog en veel foto's maken!
    Groetjes, Petra
  9. Ellen:
    13 november 2016
    Zal vreemd zijn, de camper waar jullie zo lang mee op pad waren in te wisselen voor een hotelkamer. Volgens Ilona is St. Kilda de mooiste buitenwijk van Melbourne :)