Thuis!

27 oktober 2021 - Alkmaar, Nederland

We zijn weer thuis.

De laatste dagen hebben we gebruikt om de caravan eens goed onderhanden te nemen. Dingen die stuk, overbodig of  niet gebruikt werden zijn óf weggegooid óf opgeruimd. De dagen dat we op de camping waren in de zeven maanden waren echte vakantiedagen en hebben veel ondernomen, gewandeld, gefietst, gevaren, stadswandelingen gemaakt, geluierd en musea bezocht. Ook hebben we regelmatig visite gehad wat uiteraard heel gezellig was en een fantastische logeerweek met de kleinkinderen. Veel vers fruit geplukt en stoofperen van de Stoofperen pluk. Het weer was niet echt stabiel, sneeuw, hagel, bewolkt, regen en storm maar ook genoeg mooie dagen om van te genieten. Qua kilometers komen we over het aantal kilometers van Australië heen en hebben 32 keer de Afsluitdijk gezien, hebben we altijd geluk gehad en nooit in de file gestaan maar 2 uur heen en 2 uur terug is toch wel iets om over na te denken voor een volgende keer. Óf dat er van komt dat denk ik zomaar niet, corona heeft ons dit doen besluiten omdat het nog erg onduidelijk was wat wel en niet mocht maar we hebben er totaal geen spijt van gehad. De caravan is inmiddels schoon voor de winterstalling en nu even voor onderhoud naar de dealer. Daarna gaat hij de stalling in tot volgend jaar en komt er pas weer uit als we het weer mooi genoeg vinden om er weer op uit te gaan. Er komt een mooie periode aan, veel verjaardagen, eetfeestjes en ons uitgestelde lang weekend Beekse Bergen met het hele gezin. Een luxe lodge all inclusive :) aan de Masai Mara waar we het wild aan ons voorbij zien gaan. Er wordt weer gesport, het verenigingsleven wordt weer opgepikt en afgesproken met vrienden. Stoofpeertjes in verschillende smaken en jammetjes maken, heerlijk om weer thuis te zijn!

Iedereen bedankt voor jullie leuke reacties en wie weet tot de volgende keer.

even voor mij; de statistieken van deze 7 maanden:

• 5561 totale auto kilometers
  • 32 keer de Afsluitdijk heen en terug
  • + 30 cent aan benzine kosten per liter
  • 208 wandelkilometers
  • 590 fiets kilometers ( samen want Koos heeft er meer afgelegd)
  • 138 vakantiedagen
  • 2 kilo frambozen
  • 10 kilo stoofperen

1. Jacqueline Bellis:
    27 oktober 2021
    Leuke verhalen en welkom thuis
  2. Christiene:
    27 oktober 2021
    Dank je Jacqueline
  3. Elise:
    28 oktober 2021
    Wat fijn dat jullie weer thuis zijn!
    En het was ontzettend leuk om de verhalen te lezen en het zien van de prachtige foto's!
    Geniet van alles wat nog komen gaat.
    Groetjes, Elise en Dave.
  4. Christiene:
    28 oktober 2021
    Dank je wel Elise. Het was een eenmalig experiment en op zich goed bevallen maar de afstand was wel een dingetje. Groetjes terug voor jullie.
  5. Ria:
    28 oktober 2021
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en bedankt voor de mooie verhalen en foto’s.
  6. Christiene:
    Dank je wel, tot snel
  7. Hennie asselt:
    30 november 2021
    Hallo Christiene.Wat jammer dat wij elkaar niet meer hebben gezien op de camping.Jullie waren net n dag weg. Maar het is leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad op de Kalverhoek.Misschien zien wij elkaar nog eens. Groetjes Hennie
  8. Christiene:
    1 december 2021
    Hey Hennie wat leuk om iets van je te horen 🙂Het was leuk jullie ontmoet te hebben en wie weet zien we elkaar nog eens op de Kalverhoek want de plek is ons prima bevallen. Het zal dan geen seizoen meer zijn maar iets van een week of 2. Jullie heel veel plezier volgend jaar en groetjes aan Harry en alle anderen.