Weer thuis!

30 juni 2012 - Alkmaar, Nederland

Roermond - Alkmaar  ( 217 km )

We zijn weer thuis! Vanmorgen om half 10 zijn we weggereden uit Roermond en om 12.00 uur waren we thuis en koppelden de caravan af. Eerst even koffie bij Peter en Syl en dan aan de gang. De wasmachine draait op volle toeren en de wind doet de rest. Keukenspullen uit de caravan en alles in de afwasmachine, zit alweer in een ritme wat ik eigenlijk nog niet wil maar klaar is maar klaar. Zondag wil ik de caravan schoon hebben dan kan hij maandag weer naar de stalling.

We hebben een heerlijke vakantie gehad, Kroatië is een mooi land met een trieste geschiedenis wat nog overal zichtbaar is, huizen met kogelgaten, half uitgebrande huizen en de armoede. De natuur is wisselend, in Istrië en op Krk is het droog , bergachtig en we hebben het er erg warm gehad. Het oosten van Kroatië is wat groener en veel landbouw. Kroatië bezit een aantal Nationale Parken waarvan wij alleen Plitvice hebben bezocht en het was prachtig. In Kroatië betaal je met de Kuna en is omgerekend € 0,14 dus was het weer even rekenen. Slovenië is daarentegen groener met heel veel bossen, sommige gedeeltes deden mij een beetje denken aan Canada vooral als je de meren ziet. Ook in Slovenië hebben we mooi en warm weer gehad dus daar konden we niet over klagen en eigenlijk hebben we ook niets te klagen. Slovenië is een plek waar we nog wel een keer heen zullen gaan. In Slovenië betaal je gewoon met de euro maar alles is wel nét even goedkoper dan hier. Met sommige dingen scheelt het heel veel maar soms ook weer niet. Als we nog een keer naar Kroatië gaan willen we meer naar het grensgebied  met Bosnië. De eilanden hebben wat ons betreft niet zoveel te bieden hoewel een frisse duik in de Adriatische zee een welkome afkoeling was. We hebben de vakantie gevierd zoals we dat in ons hoofd hadden, lekker niets en vooral genieten van de omgeving en het weer.