Sydney

24 november 2016 - Sydney, Australië

We worden laat wakker, het is tien over negen. Na het ontbijt nemen we de bus naar Kings Cross, zelfs de straatnamen doen erg Engels aan. We wandelen in de omgeving van Kings Cross en lopen een klein kerkje binnen waar we aan de praat raken met een Australiër van Nederlandse ouders die in Arnhem hebben gewoond. Net als in Canada hebben veel Australiërs Nederands bloed. We wandelen het Hydepark door en zien de Sydney Tower. Deze slaan we over omdat we in Melbourne al een mooi uitzicht hadden over de stad en we niet in herhaling willen vallen. Het schijnt ook dat je het Opera House en de Harbour Bridge niet goed kunt zien. We lopen weer richting The Rocks als we het Queen Victoria Building passeren. Het Queen Victoria Building is een imposant gebouw en zeer luxe aan de binnenkant, een soort Magna Plaza zal ik maar zeggen in Amsterdam maar dan nóg mooier met de Royal klok in het midden. De kerstman loopt rond met zijn bel en roept HoHoHo. Niets gekocht dus lopen we naar Darling Harbour en wandelen de pier over. Een replica van de Endeavour, het schip waarmee captain Cook Australië ontdekte ligt hier. Genoeg gewandeld en gekeken, we  nemen de ferrrie terug naar Circular Bay en stuiten op de oudste pub van Sydney. Die moet natuurlijk even van binnen bekeken worden :) Vanavond nemen we voor de laatste keer de ferrie naar de overkant. Op Milsons Point stappen we uit dat is aan de kant van het Luna Park voor wat avondfotografie van de wolkenkrabbers en het Opera House. Het is tegen half negen echt donker. Op de hotelkamer het resultaat bekijken en dan een spelletje Keezen met een wijntje. Ik sta hopeloos achter maar ach....wat maakt het uit.