Sydney

23 november 2016 - Sydney, Australië

We zitten midden in de wijk the Rocks, de geboorteplaats van Australië. Hier kwamen in 1793 de eerste veroordeelden aan.The Rocks doet ook heel Engels aan en zoals gezegd het oudste deel maar wel het meest toeristisch. Als je Harrison Street en Aiglestreet in loopt zie je dat direct. Het straalt een bepaalde sfeer uit. Tot nu toe is het prachtig weer en pakken op een terras een koffie met wat lekkers. We wandelen de Harbour Bridge onder door en zien het Opera House. Het Opera House bestaat, als je er dicht bij staat uit allemaal kleine tegeltjes. Omdat we bij Circular Bay zijn waar de ferries vandaan vertrekken nemen we er 1 naar Manly. We varen om het Opera House heen en kunnen het Opera House van alle kanten bewonderen. Het blijft apart om hier te zijn, soms moet ik mezelf weer even wakker schudden, dan geloof ik het nog steeds niet. We komen in Manly aan en nemen de ferrie weer terug naar Circular Bay. We lopen nog 1 x rond het Opera House als we de lucht zien betrekken en de eerste klappen onweer horen. Het komt met bakken uit de lucht. We blijven even schuilen en als het wat minder wordt lopen we terug naar het hotel. De regen gooit een beetje roet in het eten en houden het voor gezien vandaag want de regen hield niet op. The Rocks is een prachtig stukje Sydney. Voor straks hebben we een tafeltje gereserveerd en gaan een hapje eten. We blijven het bizar vinden om zoveel kerstversieringen te zien bij deze temperaturen. Morgen weer een nieuwe dag in Sydney.