Sydney

22 november 2016 - Sydney, Australië

Ik was al vroeg wakker, zat nog in het outback ritme denk ik. Heerlijk gedoucht en ontbeten voor we met de shuttle bus weer naar Alice Springs airport werden gebracht. Bij aankomst in Alice Springs hadden we een retourticket geregeld dat was goedkoper dan 2 enkeltjes. In de bus zaten Philippa en Tim van de tour. Zij vlogen met dezelfde vlucht als wij naar Sydney en achteraf erg handig dat zij mee vlogen. Op het vliegveld van AS komen we meer mensen tegen van de groep maar vliegen allemaal naar andere bestemmingen. Het inchecken en boarden verloopt soepel en om 12.00 uur stijgen we op. Na 2 en een half uur vliegen landen we in Sydney. Philippa heeft ooit in Sydney gestudeerd en nu studeert en woont haar zoon er dus zij wist de weg en de handigheidjes. We kochten bij een van de kiosken op het vliegveld een Opal Card voor het openbaar vervoer. Een ov kaart voor trein, bus en de ferries. Omdat zij het vliegveld en vertrekhal goed kende en zodoende wist welke trein en bij welke halte we eruit moesten waren we met een half uur aan het inchecken bij ons laatste hotel Travelodge Wynyard. We zitten in de oudste wijk van Sydney en heetthe Rocks. We hebben weer een tijdsverschil van 10 uur met jullie en is het nu half vijf in de middag. We knappen ons op en gaan de stad in voor een hapje en dan weer lekker lui op de hotel kamer en op tijd naar bed. We hadden besloten om alleen wat te eten in de stad en morgen de stad in te gaan. Prima want het was even bijkomen van de Outback tour want die hield ons nog lekker bezig. Het is nagenieten van de dingen die we gezien en gedaan hebben en zullen nog een paar mooie dagen in Sydney hebben. Op tv zien we het weerbericht voor morgen, het begint goed en rond 15.00 uur een bui die wel eens een tijdje aan kan houden. We gaan het zien morgen.

1. Claudette:
    25 november 2016
    Het end inzicht, mooie verhalen, mooie foto's en zeker weten dat dit een reis is om nooit te vergeten. Geniet van de laatste dagen en alvast een goede thuisvlucht. Liefs vanuit Oterleek
  2. Ellen:
    25 november 2016
    Hey, hey, kijk eens op bladzijde 33 en lees over de Opal Card. Veel plezier in Sydney.