stroomuitval

20 juni 2012 - Baska, Kroatië

Om 7.45 uur ploept de stroom er uit en niet alleen bij ons, op heel Krk ligt het plat. Ik maak me er niet zo druk om want daar is het veel te warm voor. Gisterenavond was het een zwoele avond, de temperatuur was nauwelijks gezakt en wonderwel slapen we goed. We nemen een cracker en koken water op het gasfornuis voor een kop thee en stappen daarna onder de koude douche, wat kan dat lekker zijn zeg! Straks het dorp even in voor wat kleine boodschappen en als de stroom er weer op staat een lekkere cappuccino op een terrasje. Vanmiddag maar weer de koelte van de zee opzoeken, de schaduw en loom uitzakken met of zonder boek, meer wordt het niet vandaag. Het zeewater heeft een aangename temperatuur, dus doorkomen is geen probleem. Ik duik het luchtbed op en Koos heeft de duikbril op gezet. De vissen die ik onder water zie springen er nu massaal uit als een stel dolfijnen. Springvissen! Koos zwemt en ik dobber richting de boeien een tiental meters verderop in zee. Nadat we weer genoeg zijn afgekoeld lopen we terug richting de caravan en pakken wat te drinken en het Keezspel.