Ruinerwold

14 mei 2022 - Ruinerwold, Nederland

Ruinerwold 11-05-2022

Jaja we zijn weer even terug in Ruinerwold. Vanmorgen eerst nog even mijn wekelijkse wandelrondje gedaan met een vriendin en na de koffie de caravan ingepakt. Nog even een broodje en om half 2 rijden we de buurt uit. Het heeft ons bijna 2 en een half uur gekost om er te komen, brug open bij Opmeer en aan beide kanten van de Afsluitdijk. Maar eind van de middag zaten we dan ook heerlijk in het zonnetje en van het uitzicht te genieten.  De reetjes in de verte en ook weer de ooievaars. Vanavond is er regen voorspeld.

Vledderhof 13-05-2022

Na de luie dag van gisteren doen we vandaag een wandeling over landgoed Vledderhof. Het is mooi weer en een heerlijk wandel temperatuurtje.  We starten bij de dagcamping en duiken het bos in. Het is weer fijn om hier te zijn, het blijft een prachtige omgeving, mooie doorkijkjes, afwisselend landschap en we komen niemand tegen. Weer terug op de camping gaan de voetjes omhoog en een heerlijk koud biertje gaat er wel in.

Holtingerveld 14-05-2022

Koos heeft zin om te fietsen en ik ga naar de vlindertuin Papilliorama. Om 10.00 uur gaat het open en besluit er op tijd te zijn. De vlinders moeten s morgens opwarmen en zijn dan niet zo actief en daardoor makkelijker te fotograferen. Het is een kleine vlindertuin en bij binnenkomst lijken ze wel in de verbouwing. Overal dozen en het ziet er donker en bedomd uit. Omdat het tropisch én vochtig is duurt het even voor ik foto's kan maken maar ik zie vele mooie exemplaren zitten en fladderen. Ik vermaak me er 2 uur en blijf zo'n beetje de enige. Er komt 1 ouder echtpaar in de tijd dat ik er ben. Op de terug weg heb ik nog even een boodschap gedaan en tegen enen was ik weer bij de caravan. Koos is er nog niet die komt een uurtje later en heeft zijn vertrouwde VAM berg weer gereden. De rest van de dag zijn we lekker lui 🙂

Ruinerwold 14-05-2022

We hebben uitgebreid ontbeten en op ons gemak de voortent opgeruimd want morgen gaan we voor een dag of 5/6 naar Zwartemeer voor ons jaarlijks midweekje kamperen met de 'Kampeerders' . Na het middagbroodje pakken we de fiets en gaan richting Ansen, een tochtje van 28 kilometer en op de Brink stoppen we voor een broodje. Het kunstwerk 'Mijn toekomst is hier' is gemaakt door Cornelius Clay en verbeeld Arie Vonk, de initiatiefnemer van de kunstronde Drenthe. Na een poosje gezeten te hebben in het zonnetje fietsen we weer verder richting Ruinerwold. Er zijn veel lammetjes iig meer dan vorig jaar dus heb even de tijd genomen om er naar te kijken. Er is zelfs een tweeling geboren en liggen dan ook heerlijk tegen elkaar aan. Vanavond uiteten en dan zit Ruinerwold er weer op.