Ruinerwold - Vierhouten

7 september 2021 - Ruinerwold, Nederland

Ruinerwold

3-9-2021

Door een begrafenis in Heemstede komen we laat in de middag aan op de camping en is het nog prima weer om lekker voor de caravan te zitten. Morgen en overmorgen is de Grand prix van Zandvoort en ook dan wordt er niet veel ondernomen. Beetje fotograferen op de camping want er is een hele rand met wilde bloemen gezaaid en daardoor ook bijtjes. Het is prachtig weer en willen daar natuurlijk van profiteren want we hebben niet echt een constante week met mooi weer gehad. Telkens waren het een paar dagen en dan weer mindere dagen er achteraan. Soms alleen bewolkt met een aangename temperatuur maar soms ook regenachtige maar zoals gezegd; vandaag is het mooi weer en besluiten dan ook om naar het meer te gaan, lekker relaxen. Bij thuiskomst gaat de barbecue aan en kunnen lang buiten zitten. Hoezo vakantie!

Vierhouten

7-9-2021

Een vriend van ons staat met zijn caravan op camping Samoza in Vierhouten/Nunspeet. Een paar maandjes terug stond hij in Raalte met de caravan en kwam hij een dagje bij ons langs en nu gaan wij bij hem langs. Fietsen achter op de auto en gebak gehaald voor bij de koffie treffen we elkaar om een uur of tien bij de ingang van de camping. Na de koffie stappen we op de fiets voor een rondje van zo’n 45 kilometer. Het is een prachtige omgeving, we fietsen door Boswachterij Nunspeet en het Kroondomein het Loo (nu nog open 😉) Een route door bos en heide. Gelderland is mooi, misschien wel mooier of beter gezegd meer divers dan Drenthe omdat het meer van alles heeft. De Veluwe, Hanzesteden, landgoederen, waterrijke gebieden en kastelen maar het is er wel drukker. In Elspeet kopen we bij de enige gelegenheid dat open is een broodje en fietsen een stukje door om op een wat rustiger plekje een bankje op te zoeken. Zo kwamen we uit bij molen de Hoop. Voor we weer de route verder fietsen wijken we even uit naar Landgoed Staverden, een landgoed met een prachtige tuin. Een paar jaar terug zijn we hier al eens geweest en gewandeld door de prachtige tuin. Terug naar Elspeet om de route te hervatten en na een kleine 45 kilometer komen we weer op de camping aan. Even een koud biertje en besluiten boodschappen te doen voor een barbecue of eigenlijk plaat barbecueën. Tegen tienen gaan we weer naar onze caravan en hebben genoten van de dag.

1. Brrrt:
    11 september 2021
    Ja Christiene, ons landje kent mooie provincies. Het weer is Hollands en moet je op de koop toe nemen !!
  2. Christiene:
    11 september 2021
    Ja Bert dat doen we ook. We hebben het ook prima naar onze zin hoor 😄