Ruinerwold Camping de Kalverhoek

2 april 2021 - Ruinerwold, Nederland

Het is een raar jaar geweest. Geen vakantie naar Slovenië in 2020 en onze reis naar Amerika dit jaar slaan we ook nog maar over. Corona houdt ons nog steeds bezig maar hebben ondanks dát het afgelopen jaar toch best nog veel gedaan. Gefietst in de omgeving, gewandeld, gefotografeerd, face timen met de kinderen en kleinkinderen, wat aan het huis gedaan en de tuin, sporten op zolder en lekker veel buiten geweest. Kortom ondanks dat we de kinderen en kleinkinderen in de eerste lock-down niet hebben kunnen zien in real life vond ik het eigenlijk best fijn. De 1ste lock-down met zijn prachtige weer, blauwe luchten en de rust, ik vond het heerlijk. Dat was bij de 2de lock-down wel anders, het geduld raakte bij de mensen op en het korte lontje kwam weer terug.

We hadden gehoopt een paar dagen weg te kunnen in augustus, ik had een hotel geboekt in Vierhouten maar dat werd geannuleerd door het hotel ivm een geschil tussen hen en het boekingskantoor. Ook ging de boel weer meer op slot, jammer allemaal. Terrasjes weer dicht en uit eten thuis, het is niet anders. Ook ons weekend naar de Beekse Bergen moet nog even wachten en staat nu gepland in november maar wat in het vat zit verzuurd niet.

Omdat we het vorig jaar al aan zagen komen dat er ook in 2021 geen buitenlandse vakantie in zou zitten hebben we eind oktober contact gezocht met een mini camping in Drenthe voor een seizoenplaats. Ik had eerst gezocht op de Veluwe maar daar was alles al vol of erg duur en zo kwamen we uit in Ruinerwold, Drenthe. Begin november een plekje uitgezocht en vanaf april kunnen we tot eind oktober terecht. Camping De Kalverhoek wordt voorlopig ons 'thuis' als we niet thuis zijn ;)

Ruinerwold

1-4-2021

Van de week de caravan opgehaald en ingeruimd voor ons avontuur van een maand of 7 in Drenthe. Op donderdag 1 april komen we aan en het is best mooi weer, het zonnetje schijnt en nemen de tijd om ons te installeren. Al met al neemt het aardig wat tijd in beslag om alles strak neer te zetten zodat we er geen omkijken meer naar hebben. Tegen het begin van de avond strijken wat ooievaars neer in het veld voor ons, ik heb al heel wat vogels gehoord en sommige al gezien. Ik denk dat we ons zeker gaan vermaken hier want we kunnen veel kanten op, Drenthe, Friesland, Groningen, Overijsel en zelfs Gelderland, heerlijk fietsen, wandelen en misschien wel varen in de Weerribben- de Wieden.

Ruinerwold

2-4-2021

We hebben heerlijk geslapen ondanks de kou maar dat kan haast niet anders in pyjama, slaapzak en daaroverheen een dekbed, lekker hoor :) Omdat het koud is steken we het kacheltje aan en nemen op ons gemak ontbijt en koffie. We besluiten om even naar Ruinerwold te fietsen en wat boodschappen te doen. Meer wordt het ook niet want het is echt niet fijn buiten. We hebben onze winterjas, handschoenen en sjaal mee en dat is geen overbodige luxe.

1. Jacqueline Bellis:
    Veel plezier gr. Jacqueline
  2. Bert:
    8 april 2021
    Goed geregeld zo'n seizoensplek. Dan gaan jullie wel aan wennen.
  3. Agnieta:
    Hoi christiene
    Wat leuk om weer wat van je te horen en mee te reizen
    Ook wij het Corona goed door gekomen door vast een vooruitziende blik,hebben de 1e week van maart 2020 een camper gekocht en zijn daar toch veel nee weggeweest ,kleine campings goed te doen
    Hebben daar dus ook erg van genoten soms met kleinkinderen erbij
    Ook nu waren we op pad hadden prachtig weer op de Utrechtse heuvelrug ,en met de Pasen in Gastel
    Werk nog wel maar ga per 1 juni weer wat minder werken beetje hobbyen ,wordt het dan
    Leuk dat jullie nu seizoen uitproberen ,maar met zulke hobby’s altijd genoeg te doen en te beleven heel veel plezier daar ,en nu dan weer even thuis
    Groetjes Agnieta
  4. Christiene:
    8 april 2021
    Ha Agnieta, fijn dat jullie je vermaken met de camper. Ja, het geeft zo'n goed gevoel om te gaan wanneer het je uitkomt en de omgeving is divers dus dat komt helemaal goed. Die verre reizen komen wel weer al zal dat zeker nog wel een jaartje duren ben ik bang.
    Fijne zomer, groetjes
  5. Elise:
    9 april 2021
    Hey Christiene! Wat leuk om weer een reisverhaal te lezen en je mooie foto's te zien!
    Wat een prachtige omgeving hebben jullie gevonden om hier het komende seizoen te vertoeven. Hebben jullie een mooie caravan? Van alle gemakken voorzien? Het was inderdaad koud de eerste week van april. Hopelijk komt er nu beter weer aan.
    Ruinerwold, toen ik het las moest ik meteen denken aan ''de kinderen van Ruinerwold''. Wat een drama heeft zich daar afgespeeld. Wellicht komen jullie nog langs die boerderij.
    Wat heb je alweer mooie foto's gemaakt van de omgeving en de plekken die jullie al bezocht hebben.
    Dave en ik zijn ook naar de hunebedden geweest, erg mooi om te zien en in het echt nog groter als op foto's.
    Wat jammer dat jullie buitenlandse reizen nog niet door kunnen gaan. Hopelijk kunnen jullie volgend jaar gaan en genieten van al het moois wat Amerika te bieden heeft(staat ook op onze verlanglijst).
    Wij gaan 17 mei voor een midweekje naar Friesland. We hebben daar een huisje gehuurd. Hebben we vorig jaar ook gedaan en dat was ons erg goed bevallen. We hadden toen een boot gehuurd en we vaarden langs en door allerlei mooie friese dorpjes. Zo zijn we ook bij het vakantiehuisje gekomen waar we 17 mei heen gaan. We hopen op mooi weer zodat we weer een boot kunnen huren en weer lekker kunnen varen. En hopelijk zijn tegen die tijd weer wat terrasjes open ook.
    Inmiddels zullen jullie wel thuis zijn.
    Succes met de vaccinaties, welke krijgen jullie? Wat is het toch een rare tijd evengoed met corona en alles eromheen.
    Heerlijk als jullie weer richting de caravan kunnen.
    Groetjes van Elise (en ook van Dave).
  6. Christiene:
    9 april 2021
    Dank je wel Elise. De caravan is al wat jaartjes oud maar met toilet en kachel dus komen daarin niet te kort en veel meer heb je niet nodig. 17 Mei duurt nog even en gaan er van uit dat het dan in ieder geval warmer zal zijn dan nu en wie weet mogen we dan ook meer. Leuk vooruitzicht en wat fijn om een bootje te huren dat willen wij ook doen in de Weerribben-Wieden. Bij Ruinerwold hadden ook wij direct de boerderij in ons hoofd maar zijn niet van plan het op te zoeken, mochten we er tijdens een fietstocht langskomen ben ik nieuwsgierig of we wel weten waar die boerderij staat en er niet gewoon voorbij fietsen. Morgen krijgen we het Astra Zeneca en in juli de 2de.
    Groetjes (ook aan Dave 😉)
  7. Maureen:
    10 april 2021
    Wat een geweldig idee! Goed gedaan! En wat een mooie plaatjes al! Heerlijk! Geniet er van. Succes met het prikken!
  8. Christiene:
    10 april 2021
    Dank je wel Maureen. We hadden 2 opties voor ons zelf bedacht; óf de caravan naast het huis en er steeds op uit óf een vaste plek. Het werd een vaste plek want de caravan steeds pakken en dan maar afwachten waar je terecht kunt zag ik niet zo zitten want het schijnt een gekkenhuis te zijn op de campings. Veel mensen hebben dezelfde vooruitziende blik gehad denk ik om opnieuw vakantie te vieren in eigen land ;)