Roermond

29 juni 2012 - Roermond, Nederland

Ingolstadt, Duitsland - Roermond, Nederland  ( 596 km )

Het wordt kouder en niet snel daarna begint het opnieuw te regenen. Om 8.00 uur rijden we de camping in Kipfenberg af en kopen wat broodjes in een soort Lidl aan de overkant. We staan niet ver van de snelweg dus kunnen al snel in een lekker reisritme komen. Er wordt in Duitsland flink aan de weg gewerkt en dat houdt soms wat op hoewel het nu best wel ging, we kunnen in ieder geval redelijk doorrijden. Even voorbij Koblenz ( what's in a name ;)) begint het weer te regenen en soms zijn dat flinke buien. Gelukkig wordt het bij Roermond weer droog en rijden in 1 keer naar de camping, tenminste dat dachten wij. We rijden er zo maar voorbij! Verderop kunnen we keren en melden ons bij de boerin. Het is een keurige camping, erg in het gareel en alles afgeschermd. Ook weer de nodige vaste plaatsen die veelal bezet worden door onze bejaarden. De plek waar we de caravan mogen neerzetten heeft een verharde plaats dus we hoefden niet eens te kijken of de caravan waterpas zou staan. Douchen en wat drinken en dan straks uit eten. Om zeven uur schuiven we aan in een restaurant in Grathem, we besluiten het 3 gangen menu te nemen en beginnen met een carpaccio, daarna heb ik een kipsaté genomen en Koos de spareribs. We sluiten af met een lekker bakkie koffie. Morgen naar huis.