regen, sneeuw en wild life

6 oktober 2011 - Waterton Park, Canada

Waterton - Lundbreck  ( 78,3 km )

Regen, regen en nog eens regen, het regent hier nu zo’n 35 uur achter elkaar en het lijkt ook nog niet droog te worden. We zijn nog in het Waterton Lakes National Park wat zonder twijfel een erg mooi park is, we vinden het nu al mooi laat staan als de zon schijnt. De douches van de camping zijn heerlijk en het is 10.00 uur geweest als we de camper starten en richting de Red Rock Canyon rijden. Alle rotsen zijn rood van kleur omdat het gesteente ijzer bevat en door de blootstelling aan de buitenlucht  kleuren ze rood. Wat op de camping aan regen is gevallen is in de bergen in de vorm van sneeuw gevallen, alles ziet een beetje wit. Gek is het wel hoor maar je kunt nu eenmaal alles verwachten qua weer :) En zo erg is het nu ook weer niet, het maakt het alleen maar meer speciaal. We hebben een mooie wandeling gemaakt naar de Blakiston Falls, rustig is een ander verhaal :)  Koos had de berenbel aan zijn schoen gedaan om het wild van ons af te houden maar dan lijkt het net of er een Zwitserse koe loopt hahaha. Onderweg hebben we staan kijken naar een waterspreeuw die druk doende was in de rivier, leuk om te zien. We rijden de camper weer richting Waterton Town en zien een zwarte beer met 2 cubs ( jongen). We hebben lange tijd staan kijken want ieder moment dat je wild ziet moet je waarnemen. In Blue River hadden we onze ogen al uitgekeken en wat achteraf natuurlijk heel bijzonder was was dat de zwarte beer van het ene eilandje naar het andere zwom. Maar om ze zo in alle rust te zien eten is ook echt heel gaaf! Voor we verder gaan richting Lundbreck wilden we eerst nog even wat gaan eten in Waterton Town en wat souvenirs kopen. De dame in de winkel vertelde om bij de Stables rechtsaf te slaan daar zijn veel elks en in dit jaargetijden zijn die erg indrukwekkend, zo gezegd zo gedaan. We hebben ze inderdaad gezien en het waren er veel, wel een beetje ver maar toch... Daarna nog de bizons gedag gezegd, ze waren beter te zien dan gisteren. We probeerden ze op te laten staan door in ons handen te klappen en boe te roepen, wat niet mag, maar ach. Je doet alles als het je uitkomt ;) Ze lagen te lekker denk ik want ze gaven geen sjoege. Dan maar echt op weg naar Lundbreck, we zullen daar onze laatste nacht doorbrengen in de camper. Toen we van Frank af kwamen zijn we even gestopt bij de Lundbreck Falls en zagen dat er ook een camping was, weliswaar primitief maar dat maakt niet uit. Onze camper vakantie zit er bijna op en hebben het geweldig gehad. Er is niemand als we op Lundbreck Falls Recreation Area aankomen en de rituelen die bij een primitieve camping horen gaan ons goed af, alleen deze keer een formulier ingevuld met onze credit card gegevens want we hebben niet genoeg cash op zak. De campings in Canada vinden we over het algemeen niet goedkoop, zelfs deze primitieve kost nog $ 17,40 en dat is omgerekend zo'n € 13,00