Luie dag in Port Douglas

20 oktober 2016 - Port Douglas, Australië

Vandaag een rustig dagje in Port Douglas. Eerst ontbijten we op ons gemak en doen een klein wasje. De was hangen we op in de tuin waar lijnen gespannen zijn en waar iedereen zijn wasgoed hangt te drogen. Alles hangt door elkaar, de een hangt de was op met knijpers en de ander drapeert het over de lijnen, we zien het wel vanmiddag hoe het erbij hangt. We lopen naar het centrum en de Macrossan street is de straat waar het allemaal gebeurd. Gezellige winkeltjes en eettentjes. Aan het eind van die straat staat een houten kerkje, St Mary's  By the Sea Chapel. Een kerkje waar vooral getrouwd wordt en waar je uitzicht hebt op zee en het regenwoud. Achter het kerkje de zee en de Sugar Wharf, een opslag schuur uit 1904 en later een scheepvaart museum. Beide dingen zitten er niet meer in maar is het een exclusieve tent geworden voor bruiloften en partijen. Na de lunch lopen we terug naar de camping en trekken we onze badkleding aan. We lopen door de tuin en langs de waslijnen, het hangt er allemaal nog :) het achterhek van de camping door en zijn binnen vijf minuten op het strand. Heerlijk lui en een plons wagen, uitkijken voor de krokodillen! :) Morgen naar Daintree Rainforest en Cape Tribulation.

1. Vankozum.:
    20 oktober 2016
    De priester in het kerkje moet wel een hele goede preek hebben,anders zitten zijn volgelingen langs hem heen naar de Oceaan te kijken.
  2. Ellen:
    20 oktober 2016
    Ja, ja, ja, Koos. Helemaal gelijk. Dat grote glazen raam achter hem kan je wakker houden.