Port Douglas

18 oktober 2016 - Port Douglas, Australië

Brinsmead-Port Douglas  63 km

Vandaag rijden we naar Port Douglas, het is een kort ritje van ongeveer een uur. Het is heerlijk weer en de kustweg naar Port Douglas is echt prachtig. Halverwege stoppen we voor koffie en het is zo'n mooie plek dat we er wel een uur hebben gezeten. Koos ziet een paar keer een zeeschildpad, ik krijg hem niet in mijn vizier. We komen vroeg in de middag aan op camping Tropic Breeze in Port Douglas en reserveren alvast wat excursies voor de komende dagen. We blijven hier een paar dagen om te snorkelen en het regenwoud te bezoeken. We installeren ons en gaan naar het centrum, alles is op loopafstand dus kunnen de camper laten staan. Het is opnieuw mooi warm weer, het loopt tegen de 30 graden dus factor 50 weer opgesmeerd en pet op! Het is een leuk stadje met veel horeca en winkeltjes. We slenteren door Marcossanstreet. Op de terugweg lopen we nog even richting strand, een afgezet gedeelte geeft aan waar je mag zwemmen. Ze hebben dit jaar erg veel last van krokodillen gehad, zelfs op het strand. Dus uitkijken geblazen.

Camping Tropic Breeze Caravan Park: 4 nachten

Omdat we door zoveel mensen gevolgd worden heb ik een prijsvraag voor jullie. Hoeveel kilometers rijden wij met de camper? Voor degene die er het dichtst bij zit hebben we een leuk aandenken.

1. BertvdB:
    18 oktober 2016
    Totaal in de 30 dagen of het korte ritje?
  2. BertvdB:
    18 oktober 2016
    Als het om het korte ritje gaat? : 66. 4 km. Je zal toch in Port Douglas op Queensland moeten zitten om leuke dingen te doen, wat een luxe!!
  3. Agnieta:
    18 oktober 2016
    Wat een heerlijke verhalen weer ,en ja soms is de toerist zijn best leuk ha ha .Jullie willen ook een beetje afwisseling zie ik al,en dan zoek je ook steeds naar andere manieren van zien ,wat veel ervaringen op levert .Openbaarvervoer brengt je altijd wel in contact ,wel warm daar dus maar je zit ook nog hoog .
    Plezier maar met elkaar liefs agnieta
  4. Jacqueline Bellis:
    Alles bij elkaar? Ik denk zo'n 6500km
  5. Bert Jansen:
    Denk 7000 km
  6. Sandra:
    18 oktober 2016
    Leuk, ik ga voor 6875 kilometer. Zo leuk om jullie verhalen te lezen!
  7. Ellen:
    Ik schat 3300 kilometer.
  8. Christiene:
    20 oktober 2016
    Hahahaha. Even voor de duidelijkheid. Het gaat alleen om de gereden kilometers aan het EINDE van de rit. En dan alleen met de camper! dus rijden niet alles zelf want we doen ook excursies en dan wordt je vaak gehaald en gebracht bij je camping vandaan. Succes
  9. Vankozum.:
    20 oktober 2016
    Ik mag niet mee doen omdat ik aan het einde van de camperritten natuurlijk de kilometerstand weet. Dus wie over 25 dagen de excacte stand wil weten om te winnen. Ik ben om te kopen.
  10. BertvdB:
    20 oktober 2016
    OKee een jaarkaart AFAS voor VanKozum!!
  11. Michelle:
    20 oktober 2016
    Hallo, ik had mijn reactie op de prijsvraag bij jullie verslagje over Kuranda gezet.
    Maar hierbij dan nogmaals mijn "winnende" inbreng n.l. 3010 km!! Ik zie overigens wel dat ik concurrentie heb gekregen! Het gaat er om spannen!
  12. Sandra:
    20 oktober 2016
    Hmm, haha na jouw reactie lijkt het me duidelijk dat ik mijn afstand misschien iets lager had moeten doen. Mag ik nog veranderen? :-)
  13. Michelle:
    20 oktober 2016
    Ach wel ja, gewoon aanpassen! Na enig naslagwerk schakel ik terug naar
    1750 km. in totaal! Maar wie weet wordt dit volgende week weer anders! Het houdt ons lekker bezig!
  14. Sandra:
    20 oktober 2016
    Oké, herzien antwoord op de kilometers... 2675 kilometer. Ietsje minder dan de eerder genoemde 6875. Haha,
  15. Vankozum.:
    21 oktober 2016
    Lieve zus kleine tip met 1750 km kom ik net in de blue mountains.
  16. Marit:
    23 oktober 2016
    mooi om te lezen, je krijgt goed beeld van wat en hoe jullie het doen!
    kilometerstand... ik ga voor 2626km !
  17. Lidwien:
    23 oktober 2016
    Koos en Christiene, ik zet invoor 3.131 km totaal. Stuur de prijs maar zovast naar mij
  18. Cock:
    6 november 2016
    Goedemorgen voor jullie alweer,

Jullie 2 schrikken misschien maar ik kijk elke dag op dit medium, ja ja, een mensch kan veranderen;-). Wat een mooie tocht en vanzelfsprekend dat jullie genieten, doe ik zelfs naar het kijken van de foto's.
    Even zakelijk nu;-P ; Aangaande de gereden kilometers aan het einde van jullie trip : 5617 km.
    Tot genoegen ;-)

Blijf verder genieten!