Polen

29 november 2015 - Alkmaar, Nederland

Hoi allemaal

Normaal gesproken zouden we in januari weer op wintersport gaan naar Valtournenche, Italië. Helaas hebben we die moeten annuleren omdat Koos geopereerd is aan zijn schouder en lange tijd nodig heeft om te revalideren. Dus van skiën komt dan niet veel. Maar omdat ik toch die week vrij ben en het nog best lang duurt voor we naar Australië gaan willen we er toch even tussen uit. Zo zijn we uitgekomen op een stedentrip(s) door Polen. We vliegen van Eindhoven naar Gdansk en zijn daar 2 dagen, dan met de trein naar Warschau ook daar hebben we 2 dagen om daarna opnieuw met de trein naar Krakau te reizen voor de laatste 2 dagen. Van hier uit maken we een excursie naar Auschwitz, iets wat al jaren op mijn lijstje staat. Het zal koud zijn en misschien ligt er wel sneeuw...toch nog een wintersport gevoel? We hebben er in ieder geval veel zin in.

1. Bert:
    30 november 2015
    Tja, Cruijff zou zeggen: elk nadeel heeft z'n voordeel, Hi,Hi. Goede keuze lijkt mij wordt een mooi trippie.
    Wel wat kort voor een land met zoveel historie maar je kan niet alles hebben. Imponerend ook. Gdanks met bijzondere havengebouwen, Warschau met een snelweg dwars door de stad en de nodige monumenten uit WO2 o.a een imposante muur met namen waar ooit een gevangenis stond die als kamp is gebruikt door de vrienden van Hitler. Met Krakau doe je natuurlijk Wieliczka met de zoutmijn. En dan nog Auschwitz, tjonge daar wordt je niet vrolijk van maar dat wisten jullie al.
  2. Bert:
    11 januari 2016