Plateau de Beille

21 september 2018 - Plateau de Beille, Frankrijk

Plateau de Beille  21 september ‘18

Bij Les Cabannes slaan we rechtsaf en klimmen 16 km omhoog in een lekker tempo, af en toe zien we nog een naam vaag in het wegdek staan want Plateau de Beille is wel eens de finish geweest van een etappe in de Tour de France. Eenmaal boven, soms hebben we te maken met een hellingspercentage van wel 10 % zetten we de auto op een parkeerplaats Hahaha, je denkt toch niet dat we dit fietsen hè. We zijn hier om te wandelen en genieten dan ook van de mooie vergezichten. Er zitten zo af en toe wat hellinkjes in maar over het algemeen is het plat vandaar de naam plateau. Voor de rest is het niet zo interessant en na een paar uur houden we het dan ook voor gezien. Er is hier in de winter wel het een en ander toe doen aan activiteiten maar volgens mij kun je er niet echt skiën. Wel zien we een Husky verblijf, er zitten zeker een stuk of tien honden achter een hek. In de winter kun je hier namelijk ook met een hondenslee de berg op/over. Ook wandelen met van die tennisrackets onder je schoenen, tenminste zo noem ik ze maar want weet de naam niet en een paar langlauf routes. Nu waren ze aan het mountainbiken en zien wat wandelaars. Voor de rest van de dag doen we niet zoveel meer en genieten van het zonnetje. Gisteren was het 32 graden en vandaag 26 dus daar moet je niet al te veel bij inspannen vinden wij.

1. Jacqueline Bellis:
    22 september 2018
    Nee mensen dat fietsen had ik verwacht 😅😅😅😅stond wel leuk op papier hahaha
  2. BertvdB:
    22 september 2018
    Ja Boogaard heeft hier van Armstrong gewonnen in de Tour de France.