Peachland –Osoyoos

30 september 2011 - Osoyoos, Canada

Peachland - Osoyoos  ( 98,4 km )

We zouden eigenlijk hier blijven maar nadat we het ontbijt op hadden, wat we heerlijk in het zonnetje aan het meer hebben genuttigd ;)  besloten we toch verderop te gaan en wel richting Osoyoos. Osoyoos ligt tegen de Amerikaanse grens en heeft een woestijnklimaat. Het weer in Peachland leek niet zo stabiel en ook leek het meer een stadje voor mensen op leeftijd dus hebben we ons na het ontbijt afgemeld bij de receptie van de camping. Onderweg voel je in de camper dat het buiten steeds warmer wordt dus hebben een goede keuze gemaakt om door te rijden en dan in Osoyoos een dag extra te blijven. Het was niet ver dus ook gelijk wat uitstapjes gemaakt, zo zijn we doorgereden naar Spotted Lake, een meer dat in de warme maanden op droogt waardoor het  mooie ‘vlekken’ (poelen) krijgt, dit ontstaat door mineralen en zouten die in het water zitten.

Spotted Lake

Het Spotted Lake wordt door de First Nations beschouwd als heilige plek omdat het volgens hen een medicinale werking zou hebben. Daarna zijn we nog een stukje doorgereden naar Nighthawk, dit ligt in Washington Amerika, bij Chopaka is de grensovergang en hebben er alleen even wat rondgekeken want om nu de hele heisa op onze hals te halen daar hadden we niet zo'n zin in maar we waren wel héél dicht bij. Na ons 'Amerika' avontuur zijn we naar de camping gereden in Osoyoos, het Nk’Mip (In ka meep) Campground, we waren er vroeg dus nog volop kunnen genieten van het zonnetje en de hoge temperaturen. Morgen gaan we wandelend naar het Nk’Mip Reservaat en het  Desert Centre.