nog een paar dagen...

14 maart 2011 - Alkmaar, Nederland

Résidence Belambra Hameau des Airelles

Omdat we in maart 30 jaar getrouwd zijn gaan we met de kinderen een weekje op wintersport. Een echte verrassing kon het niet worden want ze moesten vrij kunnen regelen van het werk. Zelf gaan we bijna ieder jaar skiën. De stilte, de sneeuw en de bergen vind ik echt heerlijk en de uitzichten over de bergen zijn adembenemend mooi, helemaal als je dan nog eens een strak blauwe lucht hebt! We hadden voor onze zomervakantie van 2010 de gok gewaagd en een 4 kamer-appartement geboekt. Je moet er vroeg bij zijn anders wordt het zeuren om nog een appartement met 3 slaapkamers te kunnen huren! We wisten toen nog niet of we vrij zouden zijn maar daar valt dan wel over te onderhandelen, daar gingen we van uit tenminste:) Uiteindelijk hebben we de vakantieperiode gekregen die we aangevraagd hadden...gelukkig! We zijn met 5 personen en daarom wilde ik een 4 kamer-appartement zodat ook Lennert een eigen slaapkamer zou hebben. Zo hebben we allemaal lekker een eigen plek waar je even alleen kunt zijn als je daar behoefte aan hebt. Het is een redelijk nieuw appartementencomplex met de luxe die daarbij hoort, we koken nog wel zelf maar afwassen doet de machine :) Ook heeft het complex een zwembad en een sauna, mocht je nog niet rozig genoeg zijn na een dagje skiën dan kun het wel worden in de sauna! Het appartement ligt aan de piste en op zo'n 10 minuten lopen van het centrum en als we geen zin hebben om te lopen nemen we de pendelbus, die halte is voor de deur dus wat wil je nog meer. Les Menuires is een niet al te grote wintersportplaats maar wel met genoeg voorzieningen om er een leuk weekje van te maken, er zijn zwarte, rode, blauwe en groene pistes dus voor ieder wat wils. Wij zijn er al eens eerder geweest en hebben het prima naar onze zin gehad. Er zijn niet zo heel veel restaurantjes en bars zoals in Val Thorens maar genoeg om je er te vermaken en lekker te kunnen eten.

Nog een paar dagen werken en dan gaan we vrijdagnacht op weg naar onze wintersportbestemming. Deze week alles nog even nalopen en dan zo zoetjes aan inpakken, we hebben zo'n mooie skibox waar genoeg in kan dus met de bagage komt het wel goed. Lennert komt woensdagavond zijn tas al brengen en dan heb ik ook het meeste wel klaar om in te pakken. Donderdag nog een nachtdienst, vrijdag de puntjes op de i en dan is alles klaar voor vertrek. We willen lekker op tijd weg zodat we na een aantal stops en een lunch onderweg, in de middag in Les Menuires aan komen. Vincent en Marit zijn er dan al want die vertrekken vrijdagmiddag met de bus vanuit Amsterdam. Het weer wordt nog een verrassing, de ene weersite zegt dat er nog heel wat sneeuw gaat vallen terwijl de ander schrijft dat het lente gaat worden, dat zou jammer zijn want we komen voor het skiën maarrr... après ski is ook lekker :)

1. Bert:
    14 maart 2011
    yam, yam, yam.................
  2. Andrea:
    14 maart 2011
    Leuk, heel veel plezier!!!