Ornans - Heiderscheid

23 juni 2019 - Heiderscheid, Luxemburg

Gouffre de Poudrey 19 juni 2019

Om de warmte een beetje te ontvluchten zijn we ondergronds gegaan en een grot bezocht. Een constante temperatuur van 7 graden is even lekker op dit moment. Het is een echte grot, dus 1 grote opening onder de grond en alleen met een gids te bezoeken is. We krijgen een Nederlandse beschrijving want de toer is alleen in het Frans maar is er niet minder mooi door. Halverwege een Licht en Geluid spektakel, een mooie omgeving voor een goed concert. Het was de moeite waard. Eenmaal weer boven weten we niet hoe gauw we onze jas en vest weer uit moeten doen. We besluiten naar Besancon te rijden en voor we de stad induiken eerst te lunchen. Het is een mooie statige stad met dure winkels en een verscheidenheid aan culturen. Na het avond eten ruimen we de luifel en de caravan wat op want morgen richting Luxemburg.

grotgrotgrotGrotBesanconBesanconBesanconBesanconBesanconBesanconBesanconBesanconBesanconbesanconBesancon

Ornans – Heiderscheid 20 juni 2019

Een regenachtige dag dus een mooie reisdag voor de boeg. De caravan parkeren we op een camping in de buurt van Diekirch en zijn hier nog een kleine week.

Heiderscheid 21 juni 2019

Mooi weer en lekkere temperaturen, zo kunnen we langzaam wennen aan de komende dagen wanneer de temperatuur alleen nog maar zal stijgen. Na het middagbroodje zijn we naar Pommerloch gereden voor wat boodschappen. Een enorm mooi groot winkelcentrum dus hebben er lekker rondgekeken en een heerlijk softijsje gegeten. Ook maar even getankt want van deze prijzen krijg je een glimlach op je gezicht 😊 €1,26 voor een liter sans plomb 98 en 1,20 voor e10!

Heiderscheid 22 juni 2019

Ik bekijk wat folders van de omgeving terwijl Koos dat op de fiets doet. De temperatuur is iets gezakt en de bewolking neemt toe maar ik verwacht geen regen. Er zijn leuke wandelingen te maken in de buurt dus gaan we morgen maar eens doen.