Ormiston gorge

21 november 2016 - Alice Springs, Australië

Vannacht heerlijk geslapen in mijn slaapzak onder de sterrenhemel, een fantastische ervaring. Alleen dit keer niet wakker geworden met een heerlijk muziekje maar door de meest irritantste vliegen die ik ooit heb meegemaakt. Na het ontbijt ruim ik mijn swag op en rijden we voor een wandeling door Ormiston Gorge. We doen vandaag de Ghost Gum walk, dat is een bomensoort die hier veelvuldig groeit. De wandeling is niet zo moeilijk maar het is warm en moeten eerst weer omhoog voor we bij de kloof aankomen en de temperatuur loopt alleen maar verder op. We hebben wel de belofte gekregen van Joe dat we vandaag een relaxte dag gaan hebben en de zwemspullen mee moesten nemen. Nou, geen woord van gelogen, eenmaal beneden hebben we heerlijk gerelaxed bij een waterhole. Na ruim 2 uur niets doen, luieren en zwemmen lopen we richting truck en heb ik voor het eerst in mijn leven een ice coffie gedronken bij een kiosk op de parkeerplaats. Ik weet niet of dat echt mij ding is maar voor nu was hij heerlijk. We stappen weer in en rijden naar de Finke River want ook daar zouden we gaan zwemmen maar dat liep anders. We kwamen vast te zitten met de truck, iedereen eruit en opnieuw proberen. Het lukt maar niet om los te komen, dan de aanhanger er maar af en de mannen duwen. Gelukkig kwam hij los en hebben we iets korter gezwommen dan de bedoeling was. Op weg naar Alice Springs zijn we nog 1 maal gestopt om af te koelen en dit was ook zo'n mooie plek, Ellery Creek heette het en het was prachtig. Heerlijk afgekoeld. Dit was het laatste wat we tijdens onze tour hebben gedaan en nemen afscheid van de Outback. Onderweg naar Alice Springs kregen we een flinke bui en werden we allemaal weer afgezet bij onze hotels. Joe had, na overleg met ons een tafel gereserveerd bij Uncle's Taverne in Alice Springs. We waren wat vroeg en zaten op het terras met een drankje toen de anderen binnendruppelden. We hebben een gezellige avond gehad en afscheid genomen van de groep en onze gids. Het was een onvergetelijke ervaring die Outback, beetje Back to Basic, geen internet, computer of telefoon. Eigenlijk best lekker en ook helemaal niet gemist eigenlijk. Gelukkig hadden we de tour geboekt want ik denk dat als we deze outback op eigen houtje hadden gedaan dat we dan zeker de helft gemist zouden hebben. 's Morgens is het al vroeg warm en dan moet je zorgen dat je voor achten al aan de wandeling begint anders is het te laat en krijg je alleen maar problemen door de warmte. Door deze tour moesten we wel :) We lopen terug naar ons hotel en duiken ons bed in. We hadden vanmiddag de koffer al weer gedeeltelijk ingepakt. Morgen vliegen we naar Sydney.

1. Jacqueline Bellis:
    24 november 2016
    Veel plezier de laatste dagen. Het aftellen is begonnen luitjes.