Nk'Mip Culture and Desert Centre

1 oktober 2011 - Osoyoos, Canada

Het is bewolkt en heb wat moeite om mijn bed uit te komen. Eerst maar even douchen dan. Wanneer ik het douchegordijn dicht trek, alle douches hier hebben gordijnen! merk ik dat ik niet de enige ben die vandaag een douche wil nemen, een mot, spin en een krekel hebben er ook zin in maar of ik daar zo blij mee ben.... Ik douche wat sneller dan normaal en zie dat de spin het niet wint van het afvoerputje, ik blijf op mijn hoede...Na de snelle douche en het ontbijt lopen we naar het Nk’Mip Culture en Desert Centre om wat cultuur te snuiven want ook dat hoort een beetje bij vakantie. Er wordt een film gedraaid waarin van alles wordt uitgelegd over het leven van de First Nations van de Okanagan. Het boterde niet alleen tussen de Indianen en de Kolonisten maar ook de Indianen onderling streden bloedige oorlogen uit om stukken grond te bemachtigen. Na het filmpje lopen we door het museum, het is niet groot maar wel informatief. Buiten is een groot gedeelte ingericht als museum en er is een dorp nagebouwd. Het landschap in dit gedeelte van British Columbia is droog en dor, er staan niet veel bomen, het ziet niet groen maar bruin. Je verwacht niet zo snel dat Canada ook dit soort natuur heeft en dat maakt onze trip zo mooi. Het is een leuk uitstapje al zeg ik het zelf. Na ons bezoek aan dit museum lopen we richting het dorp  waar we ons trakteren op een real hamburger and a coke. De dag brengen we verder door met lezen of een spelletje. Morgen rijden we weer verder naar Nelson.

1. Elle meijer:
    5 oktober 2011
    Hoi vakantie gangers,
    leuk om te lezen dat jullie je prima vermaken en romantisch vroeg naar bed gaan hahahaha.
    Het is volgens mij een hele byzondere vakantie en het moet geweldig zijn om zo rond te trekken met de camper en elkaar. De foto'zijn ook leuk om te zien. Nog veel plezier samen en doe voorzichtig
    Groetjes Elle